Site icon IAS

ראש עיריית אילת לראש הממשלה – נסגור את העיר!

מלונות אילת. ראש העיריה: הענף פשוט מתרסק. צילום עירית רוזנבלום

במכתב קצר ונוקב הודיע ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי על רקע סגירת שדה התעופה דב, תיכנס העיר למצב חירום עד לסגירתה המוחלטת: בשבוע בו תציין 70 שנים לשחרורה (ט' באדר ב') תיסגר העיר.

בחנוכת נמל התעופה רמון, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום יח"צ

"איני אדם פרטי, אני נבחר ציבור כמוך, שמייצג את 64,000 תושבות ותושבי אילת, את כלכלת העיר ואת ענפי התיירות והמלונאות בעיר. אני מצר על העובדה שלמרות דברייך והבטחותייך, אתה נמנע מלהיפגש עמי ולשמוע את הטיעונים הכבדים ואת ההשלכות החמורות של סגירת שדה דב על העיר אילת. את הפגישה הראשונה ביטלת לי כדי לפגוש את ראשי יש"ע. לפגישה השנייה לא הגעת כלל ואליה זומנו במפתיע כל התומכים בסגירת שדה דב. זאת ועוד: לשכתך בוחרת להתעלם מפניותיי ואינה עונה על מכתביי אליך. אדוני ראש הממשלה, העיר נאבקת על קיומה, רווחתה ופרנסתה ולצערי יש מי בסביבתך הקרובה הבוחר לא להתייחס אליה, חבל !!!לפיכך במצב שנוצר, אנו נאלצים בצער גדול להודיע על הכנסת העיר אילת למצב חירום עד לסגירתה המוחלטת" כך כתב ראש העירייה במכתבו לראש הממשלה וחתם אותו במילים "בכאב גדול".

נתב"ג כורע תחת העומס כבר עתה

מודעת אילת נגד סגירת שדה דב

כידוע, על רקע הוראת רת״א לפנות את מטוסי ארקיע וישראייר משדה דב לקראת סגירתו ב-1 ביולי, קרא מטה המאבק למניעת סגירת שדה דב הפועל מטעם תושבי העיר הדרומית וגורמי התיירות והתעופה, לראש הממשלה נתניהו להתעשת ולא להעדיף את בעלי ההון ואת עמדת פקידי האוצר ורמ״י "שרואים לנגד עיניהם רק כסף ומבקשים דיור יוקרתי לאורך הים על פני תושבי אילת", כדברי בכירים באילת.

בשיחות פרטיות מודים אנשי רשות שדות התעופה ביושר, כי נמל התעופה בן גוריון כורע תחת העומס וכי לא יוכל להכיל גם את נוסעי שדה דב. סגירת שדה דב תהיה בכיה לדורות ותמיט מכה קשה על תושבי אילת הזקוקים לשדה לקבלת שירותים רפואיים ואחרים, לכלכלת אילת ולענף התיירות בעיר. הכוונה לסגור את שדה דב מתחברת להיפרדות ממשלת ישראל מתשתיות תעופה ובהמשך לסגירת שדות התעופה בעטרות, בקריית שמונה, במחניים וצמצום השדה בחיפה. "יש לחתור לקיים את התכנית המאפשרת בניית 8,000 דירות ממזרח למערב תוך הותרת מסלול וטרמינל קטן שימשיכו להוות את צינור החמצן מלב גוש דן לאילת הרחוקה", סבורים באילת.

"העיר אילת תרעד ותרעיד את המדינה נוכח הזנחת האינטרסים הלאומיים והפקרת תושביה בידי ממשלת נתניהו. זוהי גזירה קשה שלא נוכל לעמוד בה" קרא מטה המאבק, שצפוי להתכנס ביום חמישי הקרוב ולהחליט על היום בו תיסגר העיר. הסגירה תהיה, כאמור, בשבוע בו תחגוג  70 שנים לשחרורה.

Exit mobile version