Site icon IAS

ראש בראש: לופטהנזה וטרוולפורט

"לופטהנזה תתחרט על המחיר שיתלווה לבחירתה להיאבק בתעשיית הזמנות הנסיעות" – אמר נשיא טרוולפורט גורדון ווילסון בהתייחסו לכוונתה של לופטהנזה להוסיף היטל של 16 יורו על הזמנות באמצעות מערכות ההפצה הגלובליות.

דבריו של נשיא חברת טרוולפורט קבלו תהודה בעיתונות העולמית וזכו לכותרות מסוג "טרוולפורט תוקפת את לופטהנזה במאבק על ההיטל על הזמנות" ו "נשיא מערכת ההזמנות משיב מלחמה ללופטהנזה" (פיננשל טיימס הלונדוני מהדורות האינטרנט והדפוס).לדברי ווילסון זהו פשוט ניסיון של לופטהנזה להשית היטל חדש על הנוסעים.

"לופטהנזה הודו שפורטל ההזמנות שלהם אינו מתאים למטרה זו ולכן הם מנסים להחיל תוספת על נוסעים המזמינים באמצעות סוכן נסיעות תוך תקווה שהנוסעים 'יבלעו' את התוספת בשקלול היתרונות של הזמנה באמצעות סוכן.

ייתכן שנוסעים גרמנים יאלצו 'לבלוע' זאת, בהעדר תחרות, אך לופטהנזה עלולה להפסיד בקווים הארוכים. לופטהנזה עלולה למצוא עצמה עם צרכנים שיסרבו לשלם את העלות הנוספת שכן לחלק מקו המוצרים ורשת היעדים שלה יש מתחרים של ממש. יש לה תחרות עזה מצד חברות המפרץ בקווים הארוכים ומצד החברות המוזלות בקוים הקצרים."

 " רק כ 4% מההזמנות של לופטהנזה שנעשות על ידנו מתחילות בגרמניה והקהל עשוי להצביע ברגליים. בשנה שעברה נמכרו דרכנו כרטיסים של הקבוצה בשווי 4 מיליארד דולר כשמחיר ממוצע של כל כרטיס אצלנו היה גבוה פי שלוש או ארבע ממחיר כרטיס שנמכר ישירות על ידיה. עבור זאת שלמה הקבוצה פחות מ 2 אחוז ממחיר כל כרטיס. אני חושש שייקח להם רבעון או שניים להתפכח, תלוי כמה הם מוכנים להפסיד".

עוד הוסיף " כשנשיא לופטהנזה הודיע על ההיטל הוא טען כי ל GDS טכנולוגיה מיושנת שאינה מאפשרת לחברת התעופה למכור באופן שהיא רוצה. ובכן, אנחנו יכולים. אין דבר שזמין בערוץ ההפצה הישיר של לופטהנזה שלא ניתן למכור באמצעות טכנולוגיית  Rich Content and Branding של טרוולפורט" (אליה הצטרפה לופטהנזה לאחרונה והשלימה בכך את הצטרפות הקבוצה כולה).

 

Exit mobile version