Site icon IAS

קתאי פסיפיק מתחייבת לשימוש בדלק תעופה בר קיימא

מטוס קתאי פסיפיק מעל הונג קונג. צילום יח"צ

קתאי פסיפיק מאשררת את מחויבותה להגיע לאפס פליטת פחמן עד שנת 2050 על ידי הבטחה  להגיע לשימוש בדלק תעופה בר קיימא (SAF) ב- 10% מצריכת הדלק הכוללת שלה, עד לשנת 2030.

קתאי פסיפיק עשתה מאמצים פורצי דרך בתמיכה בפיתוח דלק בר קיימא (SAF) במשך יותר מעשור. בשנת 2014, היא הייתה חברת התעופה הראשונה להשקיע בדלק בר קיימא של חברת Fulcrum BioEnergy   האמריקאית, ממנה  התחייבה לרכוש 1.1 מיליון טון במהלך 10 שנים,  נתון שאחראי לכ -2% מצריכת הדלק השנתית של קתאי בתקופת הטרום הקורונה.

מנכ"ל קתאי פסיפיק, אוגוסטוס טאנג, מסר: "השימוש בדלק בר קיימא (SAF) לתעופה, הוא המפתח להפחתת פליטת הפחמן של הפעילות שלנו בעשורים הקרובים. קתאי פסיפיק כבר הקדימה בתחום זה באמצעות ההשקעה וההסכמים עם חברת  Fulcrum BioEnergy. ההתחייבות החדשה שלנו ל-10% SAF   מסך צריכת הדלק הכוללת שלנו עד שנת 2030 , מסמנת בצורה ברורה, את נחישותנו להגיע ליעד של אפס פליטת פחמן ולהיות מובילים במאבק נגד שינויי אקלים.

"היכולת להשיג יעד זה אינה מוטלת על חברות התעופה בלבד. אנו קוראים לתמיכתם של  בעלי עניין נוספים, כמו קובעי המדיניות, מגזר האנרגיה, יצרני המטוסים והמנועים ואפילו הלקוחות שלנו, המעוניינים לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלהם. רק על ידי שילוב זרועות נוכל לעמוד יחדיו ביעד השאפתני הזה ".

קתאי פסיפיק מפעילה גישה רב-תכליתית ירוקה ומעבר ארוך טווח  לקראת אפס פליטות פחמן. מלבד השימוש הגדל ב-SAF, מרכיבים מרכזיים נוספים כוללים מודרניזציה של צי המטוסים, שיפור ביעילות תפעולית, חידושים טכנולוגיים בתחום תעופה וקיזוזי פחמן באמצעות תוכנית Fly Greener של החברה – שקיזזה כבר מעל ל-  300,000 טונות של פליטות פחמן מאז 2007.

בנוסף, קתאי פסיפיק כבר התחייבה לצמצם את פליטת הפחמן שלה בפעילות על פני הקרקע ב -32%  עד שנת 2030, באמצעות אמצעים משופרים לחיסכון באנרגיה ובחינת אפשרויות לשימוש באנרגיה מתחדשת במתחמים השונים ובפעילות  הקרקעית שלה.

Exit mobile version