קתאי פסיפיק (Cathay Pacific), חברת התעופה הלאומית של הונג קונג דיווחה על שנת הכספים 2023, ממנו עולה רווח שנתי ראשון מאז 2019. חברת התעופה הטיסה אשתקד 18 מיליון נוסעים לעומת 2.8 מיליון בשנת 2022. סך ההכנסות זינקו ב-85% ל-12 מיליארד דולר, אם כי ההכנסות מהטסת מטענים ירדו ב-16.2% ל-3.3 מיליארד דולר.
קתאי פסיפיק דיווחה על רווח של 1.25 מיליארד דולר לשנת 2023, לעומת הפסד של 847 מיליון דולר בשנת 2022. בשנת 2023 נרשמה עלייה גבוהה בביקושים לטיסות, מה שהביא לתשואות גבוהות ולביצועים פיננסיים חזקים בשני חצאי השנה. קתאי פסיפיק הודיעה על תשלום הדיבידנד הראשון שלה מאז 2019, בסך 0.43 דולר הונג קונגי למניה רגילה, כדי לחגוג את ההתאוששות הפיננסית שלה.
"בשנת 2023, סוף סוף השארנו את מגיפת הקורונה מאחורינו. כעת המטרה שלנו להניע אנשים קדימה ", אמר יו"ר קתאי פסיפיק, פטריק הילי (Patrick Healy).
בנוסף, קתאי פסיפיק הודיעה על תוכניות למסע גיוס משמעותי להרחבת כוח העבודה שלה בכ-20%, שיסתכם בכ-5,000 עובדים חדשים השנה. מסע הגיוס המשמעותי הזה משקף את האמון בהתאוששות המתמשכת של תעשיית התעופה. יחד עם זאת, קתאי מכירה באתגרים שעומדים לפניה. תעשיית התעופה של הונג קונג עדיין מתאוששת מההשפעה של מדיניות עידן המגיפה שהטילה הגבלות קשות על נוסעים ושמרה על העיר מבודדת בינלאומית. למרות שההגבלות הללו הוסרו בסוף 2022, ההשפעות המתמשכות שלהן עדיין מורגשות.
"עדיפות החברה בשנת 2024 היא להבטיח צמיחה באיכות גבוהה ובת קיימא כאשר התכנון לפעול במערכת של שלושת המסלולים בנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג עד סוף השנה הנוכחית. אבן דרך זו מסמנת פרק חדש ומרגש בצמיחת הרכזת שלנו ופותחת בפנינו מגוון רחב של הזדמנויות. ההשקעות שלנו יתפרשו על הצי, חווית הלקוח והאנשים שלנו. נגיע ל-80% מטיסות הנוסעים שלנו לפני המגפה ברבעון השני של 2024. נמשיך לבנות מחדש את מערך הטיסות שלנו, אם כי אנו מצפים שחוסר האיזון בין ההיצע והביקוש שחווינו בשנת 2023 יפחת, והנורמליזציה של התשואות שנראתה בחודשים האחרונים תמשיך לאורך 2024", דוברות קתאי פסיפיק.