Site icon IAS

קתאי פסיפיק השלימה תדלוק ראשון בחו"ל בדלק תעופה בר קיימא

מטוס קתאי פסיפיק מתודלק בדלק בר קיימא. צילום יח"צ

קתאי פסיפיק ממשיכה להתקדם לקראת השגת מטרתה להשתמש בדלק תעופה בר-קיימא (SAF) עבור 10% מצריכת הדלק הכוללת שלה עד 2030, על ידי העלאת SAF לטיסות המסחריות שלה בפעם הראשונה מחוץ למרכז שלה בהונג קונג.

הדלק סופק על ידי ExxonMobil Asia Pacific Pte Ltd בנמל התעופה סינגפור צ'אנגי בארבע טיסות מטען של קתאי פסיפיק, זאת בנוסף לשימוש בדלק תעופה בר קיימא בנמל התעופה של הונג קונג בטיסות נבחרות אשתקד ובטיסות בו הצטרפו מטוסי האיירבוס A350 מאירופה לצי החברה בשש השנים האחרונות.

מנכ"ל קתאי גרופ, רונלד לאם, אמר: "זוהי אבן דרך חשובה עבור קתאי פסיפיק והשאיפה שלנו להגיע לאפס פליטות פחמן נטו עד 2050. כחברת תעופה בינלאומית, יש לנו תפקיד מוביל בסיוע לתעשיית התעופה לבצע דה-קרבוניזציה ואנו בוחנים ללא הרף פתרונות ותומכים בשיתוף פעולה נרחב עם בעלי עניין רבים למאבק בשינויי האקלים."

"אנו מאמינים באמונה שלמה כי דלק תעופה בר קיימא יהיה המנוף העיקרי שבאמצעותו תעשיית התעופה תשיג אפס פליטות פחמן נטו. על ידי הרחבת השימוש של SAF בטיסות מסחריות נבחרות בנמל התעופה צ'אנגי, כמו גם למרכז הבית שלנו, אנו מקווים לחזק את המודעות ל- SAF ברחבי אזור אסיה פסיפיק ולשלוח איתות חזק לשרשרת האספקה שיש ביקוש איתן ל- SAF מחברות תעופה, הוסיף רונלד לאם".

דלק תעופה בר קיימא SAF נוצר מ-100% שמן בישול ועומד בתקני האיחוד האירופי לקיימות בינלאומית ולהסמכת פחמן (ISCC). על בסיס מחזור חיים, הוא יכול להפחית את פליטות גזי החממה בכמעט 90% בהשוואה לדלק סילוני קונבנציונלי[1], ולספק פתרון מופחת של פליטות גזי חממה בטיסות מסחריות והובלת מטענים אוויריים.

"אנו שמחים לשתף פעולה עם קתאי פסיפיק במשלוחים מוצלחים של SAF מאושר בסינגפור", אמר אונג שוו הון, סגן נשיא דלקים אסיה פסיפיק, ExxonMobil Asia Pacific Pte Ltd. " 'אקסון מובייל' ממשיכה להתמקד בהגדלת עסקי דלקי פליטת גזי החממה הנמוכים שלנו כדי לתמוך ביעדי הפחתת הפחמן של תעשיית התעופה, תוך מינוף היכולות התפעוליות והלוגיסטיות שלנו".

קתאי פסיפיק מחויבת להגביר את השימוש ב-SAF בטיסותיה. חברת התעופה השיקה את תוכנית SAF התאגידית של קתאי פסיפיק בשנת 2022, התוכנית הגדולה הראשונה מסוגה באסיה, יחד עם שמונה תאגידים כלקוחות ההשקה. התוכנית מספקת ללקוחות ארגוניים את ההזדמנות להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם מנסיעות עסקיות או מהובלה אווירית על ידי תרומה לשימוש ב- SAF. קתאי פסיפיק מתכננת לצרף לקוחות ארגוניים נוספים לתוכנית בשנת 2023.

למידע נוסף על מאמצי הפיתוח בר הקיימא של קתאי פסיפיק, לחצו כאן.

[1] כפי שחושב על-ידי ספק SAF המסודר באמצעות מתודולוגיית International Sustainability and Carbon Certification (ISCC), ISCC EU.

אודות קתאי פסיפיק

Cathay Pacific Airways (קתאי פסיפיק איירווייס) היא חברת תעופה בינלאומית שבסיסה בהונג קונג. מהמרכז שלה, אחד מנמלי התעופה החשובים והפופולריים בעולם, קתאי פסיפיק מפעילה שירותי נוסעים ומטען ליעדים רבים באסיה, צפון אמריקה, אירופה ואפריקה, עם אחד הציים הצעירים והמודרניים ביותר בתעשייה. כיום בישראל היא מפעילה טיסות נוסעים לבנגקוק, מנילה, סינגפור, סיאול, טוקיו וסידני ומהן דרך הונג קונג,  עם מטוסי A350-900 ו-A350-1000  מהדור המתקדם ביותר. קתאי פסיפיק זכתה בתואר 'חברת התעופה העולמית הטובה ביותר' ארבע פעמים ובתואר '10 חברות התעופה הנקיות בעולם' שהוענק על ידי Skytrax במשך חמש שנים רצופות והשנה זכתה במקום הראשון בשירות הבידור בטיסה.

Exit mobile version