Site icon IAS

קניון עם החזר מע"מ לתיירים

חברת הנדל"ן הבינלאומית Bercleys, אשר תקים את "קניון ים המלח" המשתרע  על שטח של כ-10,000 מ"ר נמצאת בימים אלו במגעים עם רשות המיסים בישראל על מנת לקדם יוזמה ראשונה מסוגה– הקמת עמדת החזר מע"מ לתיירים בים המלח.

 

כיום, תיירים זכאים לקבל החזר מע"מ לרכישות שביצעו בארץ כאשר את ההחזר הם מקבלים בעמדות מע"מ בנתב"ג. מטרת היוזמה היא לאפשר לכ- 2 מיליון תיירים המגיעים לים המלח והאזור בשנה לחסוך את ההמתנה בנתב"ג ולקבל את ההחזר בעמדה שתוקם בקניון, כך יוכלו לקבל כסף מזומן כאשר הם עדיין בארץ.

 

"קניון ים המלח" מתבסס על תמהיל של חנויות המייצגות בעיקר מותגים בינלאומיים, יחד עם שילוב מותגים מקומיים. בימים אלו נחתם הסכם בין  Bercleys וקבוצת אלשרד המחזיקה בזיכיון המותג ויקטוריה סיקרט. במסגרת ההסכם ייפתחו לראשונה בישראל 10 חנויות מותגים בינלאומיים יוקרתיים ביניהם: ורסאצ'ה, ארמני, ולנטינו, מייקל קורס ,מארק BY  ומארק גייקובס. לראשונה מותגים אלו פותחים חנויות עצמאיות.

 

הרעיון להקמת עמדה להחזר מע"מ לתיירים בקניון הינו קו ישיר לאסטרטגיה של  Bercleys כביסוס הקניון כמקום בילוי ואטרקציה לתיירים.  כיום, בים המלח מבקרים מידי שנה למעלה מ-1.8 מיליון תיירים כאשר ים המלח הוא המקום השלישי המתוייר ביותר במדינת ישראל אחרי ירושלים ותל-אביב. אולם, להבדיל מירושלים ומתל-אביב המשופעים במרכזי קניות, אין בים המלח מרכזי מסחר רבים ו"קניון ים המלח" צפוי להיות מוקד המסחר העיקרי, עבור מיליוני התיירים שפוקדים את האזור בכל שנה. יתרה מכך קניון ים המלח הינו הקניון היחיד בארץ עם יחס תיירים של מעל ל-80% תיירים המבקרים בו, על כן, בקניון כזה ראוי וכדאי להשקיע בשירותים נוחים לתייר, שיעודדו אותו לקנות יותר בישראל.

 

הקמת עמדה להחזר מע"מ ב"קניון ים המלח" במהותה בעלת יתרונות רבים:

·         עידוד הכנסת "כסף זר" לארץ– עצם הקמתה, התיירים למעשה מזדכים על המע"מ עוד בעודם בקניון ומקבלים לידיהם כסף מזומן מה שיכול להוביל לרכישות נוספות בעודם בישראל, זאת לעומת תיירים המזדכים על המע"מ בנתב"ג וחוזרים עם הכסף לביתם.

·         עידוד המסחר בקניון ים המלח: מהלך חדשני זה יהיה בו כדי לעודד את המסחר בקניון אשר ייחד אותו וימתג אותו כקניון ייחודי, ובעל "הזדמנות" לחיסכון, וכקניון "ידידותי לתיירים", מה שבוודאי יתרום לעידוד התיירות לאזור ים המלח.

·         הגדלת מחזורי המכירות בקניון ים המלח= הגדלת התשלומים למס הכנסה: ככל שמחזור המכירות של החנויות גבוה יותר, הן תשלמנה יותר מס הכנסה ולכן כסף רב "וחדש" יכנס לקופת המדינה ויעשיר אותה.

·         סבר פנים יפות לתיירים; בהקמת עמדת החזר המע"מ עוד בקניון ים המלח יש התחשבות פרקטית בתיירים הרבים, הואיל ועמדה כזו תחסוך מהם את העמידה המלחיצה בנתב"ג כשהם ממהרים לטיסות לחו"ל, עם המזוודות, התיקים ובני המשפחה.

·         עידוד התיירות בים המלח, והתמודדות מול המתחרים בירדן, עידוד המצטרף להחלטת הממשלה; גורמים ממלכתיים רבים לרבות ממשלת ישראל בכלל ומשרד התיירות בפרט, משקיעים משאבים רבים ומקצים תקציב מיוחד בן כמיליארד ₪  לפיתוח אזור המלונות בים המלח ולעידוד התיירות הזרה בו. קניון עם החזר מע"מ יסייע במאמצים אלו לייחד ולגרום למוקד משיכה עולמי.

 

לדברי עו"ד חגי אדורם, נציג חברת Bercleys: " היוזמה להקמת עמדה להחזר מע"מ בקניון ים המלח זוכה לתמיכה הן ממשרד התיירות אשר רואה ביוזמה זו כמבורכת שעתידה לעודד את המסחר התיירותי בישראל והן מצד ד"ר אמנון רפאל אשר שמו הולך לפניו בתחום המיסוי בישראל אשר מאמין כי מדובר בפוטנציאל מסחרי. אני מאמין שניתן להביא לשינוי חקיקתי עוד טרם פתיחת הקניון ולהתאמת המצב החוקי לשנת 2013. אנו משוכנעים כי שיתוף פעולה של הנוגעים בדבר יתרום לכלכלה הישראלית ולהכנסת כסף זר נוסף ארצה."

Exit mobile version