יצרנית המטוסים המובילה בואינג וחברת התעופה קטאר איירווייס חתמו על הסכם להזמנה של 30 מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר ו-10 מטוסי ER777-300. היקף ההזמנה מוערך בכ-11.7 מיליארד דולר והוא מהווה הוכחה לאמינות ולאיכות הביצועים של המטוסים רחבי הגוף של חברת בואינג. בנוסף, חתמה חברת התעופה על הצהרת כוונות לרכישה של עד 60 מטוסי בואינג 737 MAX8 נוספים, בהיקף כולל של 6.9 מיליארד דולר.
ההזמנה נועדה להרחיב את צי המטוסים הנוכחי של קטאר איירווייס, המונה 84 מטוסי בואינג, שהתווספו לצי במהלך 9 השנים האחרונות, ביניהם דגמי ה-787 ודגמי ה-777.
ריי קונור, מנכ"ל ונשיא בואינג אזרחית ובינלאומית: "אנו גאים בבחירה של לקוחה מובילה כמו קטאר איירווייס במוצרינו הייחודיים, ובביטחון שהיא מציגה בטכנולוגיה החדשה ובפיתוחים המתקדמים שלנו, שבקרוב ניתן יהיה לחוות במטוסי הX777 והMAX 737. השותפות שלנו עם קטאר איירווייס בשנים המשיכה לגדול ולהתחזק ואנו נרגשים לראות את צי המטוסים של חברת התעופה ממשיך להתמלא הן במטוסים רחבים והן במטוסים צרי גוף של בואינג".
אכבר אל באקר, מנהל בכיר בקטאר איירווייס: "חברת קטאר איירווייס מציגה קצב צמיחה מהמהירים ביותר בעולם התעופה. הזמנה זו הינה משמעותית והיסטורית מבחינתו, שכן היא צפויה לחזק את צמיחתנו גם בעשורים הבאים. חברת בואינג הוכיחה עצמה כשותפה חשובה לדרך, וההזמנה הזו היא עדות לאמון שאנו נותנים במוצריה".
קטאר איירווייס הייתה החברה הראשונה להפעיל מטוסי 787 במזרח התיכון והיא שהשיקה את מטוסי בואינג X777. עם התחייבותה לרכישת מטוסי 737 MAX8, תהיה זו הפעם הראשונה ב15 שנים האחרונות, שקטאר איירווייס מצרפת לצי המטוסים שלה מטוסים צרי גוף של בואינג.
מטוס הER777-300 הינו מטוס רחב הגוף האמין ביותר כיום והוא נחשב למטוס הדגל של חברות התעופה המובילות בעולם. למטוס זה נתוני עמידה בלוחות זמנים גבוה יותר מכל דגם רחב גוף אחר בעולם, עם דיוק של 99.5% – המטוס מגיע בזמן כמעט תמיד.
מטוס ה787-9 דרימליינר הינו הדגם השני במשפחת 787 ה"סופר יעילה". ה787-9 יכול להטיס כ-290 נוסעים למרחק של כ-14,140 ק"מ, ובכך מאפשר לחברות התעופה להגדיל את רשת הטיסות שלהן ולהוסיף מסלולי טיסה חדשים, בדומה למסלולים שנפתחו לראשונה בזכות הדגם הקודם בסדרת הדרימליינר, הבואינג 787-8.
משפחת המטוסים המסחריים צרי הגוף – 737 MAX7, 737 MAX8, 737 MAX9 ו-737 MAX-200, מבטיחה ללקוחות חיסכון משמעותי בהוצאות, בזכות טכנולוגיה לניצול יעיל יותר של דלק, וצוברת פופולאריות רבה בתור "הדור הבא" של מטוסים צרי גוף.
משלוחים של מטוסים אלו צפויים להתחיל בשנת 2017.