Site icon IAS

קבוצת IAG : "הגיע העת לגבות היטל "

בסוף חודש מאי 2017 פורסמה ידיעה באתר IAS שנלקחה מאתר האינטרנט Travel Weekly בו הודיעו חברות התעופה בריטיש איירווייס ואיבריה על כוונתן החל מ-1 בנובמבר 2017, לגבות היטל של 8 ליש"ט (9.5 אירו) על כל הזמנה המתבצעת באמצעות מערכות ההפצה הגלובליות (GDS) וסה"כ 16 ליש"ט ( 19 אירו) על טיסה הלוך ושוב.  

כזכור, החלטת קבוצת IAG שבבעלותה חברות התעופה בריטיש איירווייס, איבריה, וולינג איירליינס ואייר לינגוס התחזקה בעקבות החלטת חברת התעופה לופטהנזה  לגבות היטל דומה בחודש ספטמבר 2015.

בריטיש איירווייס נימקה בזמנו את ההחלטה כי היא מהמובילות בהטמעת חידושים טכנולוגים בארגון יאט"א, כמו  New Distribution Capability) NDC), מה שמביא יתרונות מסחריים ותוכן עשיר לפתחם של סוכני נסיעות, חברות תעופה ולקוחות  והיא לא רואה סיבה להמשיך ולשלם עלויות גבוהות לספקי ה-GDS . אם זאת, מבחינתה זו לא הייתה כריתת הסכם גירושין ומשמעותו המשך שיתוף פעולה עם ספקי ה-GDS בנשימה אחת עם גביית היטל.

עוד נאמר בהודעה כי החיוב יחול על כל הזמנה שלא נעשתה באמצעות מערכת NDC , אתר אינטרנט של חברות התעופה, משרד מכירות או כל ערוצי מכירה ישירים של חברות התעופה בקבוצת IAG.

כעת שנותרו מספר ימים לפני יישומה של ההחלטה נראה שקיימים עדכונים ושינויים שרקמו עור וגידים לאחרונה על פי ידיעה המופיעה שוב באתר Travel Weekly : מספר משרדי נסיעות הצליחו להגיע להסכם של הרגע האחרון עם חברות התעופה הרלוונטיות על אי תשלום ההיטל בתנאי לשיתוף פעולה עסקי, הפצת תכנים וחיבור למערכת ה- New Distribution Capability) NDC). בנוסף משרדי נסיעות שהגיעו להסכם עם חברות התעופה יוכלו להמשיך ולבצע הזמנות באמצעות מערכות ההפצה הגלובליות של אמדאוס ללא צורך בתשלום נוסף. הזמנות באמצעות חברת סייבר וטרוולפורט לא יהיו פטורות מהיטל למעט מקרים של עסקאות של הרגע האחרון. ההיטל יופיע כחלק מהמחיר הכולל , המזוהה כהיטל Q.

סוכני נסיעות יוכלו להימנע מתשלום ההיטל , בטיסות מסוימות המוזמנות באמצעות שותפים של חברות התעופה בריטיש ואיבריה, לדוגמא: טיסות מארה"ב של אמריקן איירליינס.

לכתבה הקודמת בנושא

Exit mobile version