קבוצת לופטהנזה (Lufthansa Group), שחברות התעופה שלה רשמו רווחים אשתקד, החלה את 2024 ברגל שמאל עם תוצאות שליליות של הרבעון הראשון. לטענתה השביתות גרמנו להפסד של כ- 350 מיליון אירו.
קרסטן שפור (Carsten Spohr), יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל קבוצת לופטהנזה, אמר כי החברה עוזבת כעת את תוצאות הרבעון מאחור ונמצאת בנקודת מפנה מאז הגיעה להסכמי שכר ארוכי טווח עם איגודי העובדים. "משמעות הדבר היא תכנון ובהירות לשנים הקרובות. אנחנו עדיין רואים ביקוש חזק לקיץ הקרוב, שהוא אפילו גבוה משמעותית משנה שעברה".
שפור הסביר כי הקבוצה ממשיכה להוסיף עוד קיבולת לרשת שלה, כאשר למטוסיה יש גורמי עומס גבוהים. המנכ"ל מדגיש שזה יהיה עוד קיץ חזק עבור הקבוצה. בנוסף, הוא ציין כי גם הנסיעות העסקיות המשיכו להתאושש, כאשר הקבוצה מתמקדת כעת בשיפור היצע הפרימיום שלה.
ובכל זאת, הרבעון הראשון היה שלילי עבור חברת התעופה, כאשר הקבוצה האשימה בעיקר את השביתות ברווח השלילי המתואם שלה לפני ריבית ומיסים (EBIT) וההפסד הנקי, שהיו –849 מיליון אירו ו-734 מיליון אירו, בהתאמה. זה מייצג שינוי של -211% ו -57% משנה לשנה, בהתאמה.
הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון הסתכמו ב-7.3 מיליארד אירו – גידול של 5% לעומת התקופה המקבילה ב-2023. חברות התעופה שלה קיבלו בברכה 24.3 מיליון נוסעים במהלך הרבעון הראשון, עלייה של 12% בשנה. גם הקיבולת, הנמדדת בק"מ מושבים פנויים (ASK), גדלה ב-12%.
כפי שצוין על ידי מנכ"ל הקבוצה, קרסטן שפור, קבוצת לופטהנזה עדיין מצפה להתפתחויות חיוביות במהלך שאר השנה. היא אמנם הדגישה כי קיימת אי ודאות מסוימת, כולל גורמים מאקרו-כלכליים והמלחמות באוקראינה ובמזרח התיכון, שיכולות להשפיע על רווחיה, אבל היא מניחה שהביקוש ב-2024 יישאר חזק.
"בנוסף למגזר הנסיעות הפרטיות, בו הביקוש צפוי לעבור את רמתו בהשוואה לתקופה שלפני המשבר, ההתאוששות תגיע גם בביקושים במגזר הנסיעות העסקיות; מסיבה זו, יש להרחיב עוד יותר את קיבולת הטיסה", הוסיף המנכ"ל.
לפיכך, קבוצת לופטהנזה צופה שה-ASK השנתי שלה יתאושש ל-92% מהרמות שלה ב-2019, כשהקבוצה תצרף לצי 30 מטוסים. עם זאת, כמו כל חברת תעופה אחרת בעולם, היא אמורה להיות מושפעת מעיכובים באספקת מטוסים, מה שאומר שהנחות הקיבולת השנתית שלה עדיין עשויות להשתנות.