Site icon IAS

קבוצת לופטהנזה סיכומים ומגמות עתידיות

עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל, ערך היום מפגש עיתונאים ראשון מאז נכנס לתפקיד בחודש מרץ האחרון. המטרה הייתה לערוך סיכום פעילות הקבוצה בעונת הקיץ, ההכנות לעונת החורף הקרבה ומגמות עתידיות.

נתוני מספר נוסעים, טיסות ומחלקות

מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי נרשם גידול ממוצע של כ-10% במספר הנוסעים מתל אביב של כל החברות בקבוצת לופטהנזה, לעומת קיץ 2016. בחברת לופטהנזה ניתן לראות עלייה של % 10.71 לעומת אשתקד, ב-SWISS עליה של % 4.89 ובאוסטריאן איירליינס עליה של % 15.07.

קבוצת לופטהנזה, ללא בריסל איירליינס, הטיסה בחודש אוגוסט השנה בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג 106,970 נוסעים. עם בריסל איירליינס הטיסה הקבוצה  128,782 נוסעים ותפסה בכך את המקום הרביעי בתנועת הנוסעים בנתב"ג אחרי אל על, ארקיע וישראייר ולפני טורקיש איירליינס התופסת את המקום החמישי. 

עופר קיש התייחס למצב התעופה באופן כללי ואמר:" עולם התעופה והתיירות  לא נותן לנו רגע אחד של מנוחה. העולם רועש וגועש. חברות עולות וחברות נופלות והשמים הפתוחים בישראל הביאו אותנו למספר רב של ישראלים שיוצאים לחו"ל, שלא ידענו קודם. כניסת הלאו קוסט לשוק הישראלי יצרה ביקוש ולא רק בחברות הלאו קוסט עצמן אלא באופן כללי גם בחברות הלגאסי."

לדברי עופר קיש: "החל מסוף אוקטובר 2017 ועד סוף דצמבר 2017 נראה גידול של למעלה מ-4% בהיצע המושבים במטוסי קבוצת לופטהנזה ביחס לאותה התקופה אשתקד. למעשה קבוצת לופטהנזה, המונה את לופטהנזה,SWISS  ואוסטריאן איירליינס תגיע לשיא של 60 טיסות שבועיות לנמלי התעופה המרכזיים של אירופה: פרנקפורט, מינכן, ציריך ו-וינה. "

בחודש אוקטובר הקרוב, תוסיף חברת התעופה לופטהנזה ללוח טיסות החורף שלה, 5 טיסות שבועיות, הכוללות 2 טיסות בקו ת"א-פרנקפורט ועוד 3 טיסות בקו ת"א-מינכן. בכך תגיע לופטהנזה למספר הטיסות השבועיות הגבוה ביותר של החברה בישראל, עם 36 טיסות שבועיות לעומת 31 כיום.

ההחלטה לתגבר את הטיסות בחורף, לדברי מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, באה בעקבות תופעת הביקוש בעונת הקיץ. " גם בקיץ האחרון היה ניתן לראות המשך בגידול מספר הנופשים הישראלים במגוון יעדי גרמניה, בעיקר ליער השחור דרך נמלי הבית של לופטהנזה: מינכן ופרנקפורט. "

"באוסטריאן איירליינס ראינו עלייה בכמות טיולי הספא גם לסלובקיה, טיולי הקולינריה וחופשות משפחתיות ביעדי אוסטריה הקלאסיים: וינה, טירול וזלצבורג."

" ראינו עלייה בכמות הטסים ב- SWISS לחופשות משפחתיות בשוויץ,  המציעה גם חופשות סקי בחורף באתרים מובילים בעולם.SWISS  תמשיך להפעיל מטוסים רחבי גוף חדישים בלוח טיסות החורף הקרוב (מלבד טיסות בודדות בסופי השבוע), בהם מוצעת מחלקת עסקים איכותית. "

מנכ"ל הקבוצה התייחס גם לשינוי שחל בשנים האחרונות כאשר הטיסות לגרמניה ואוסטריה כיום מבוצעות במטוסים צרי גוף בהם מחלקת העסקים היא 'לייט', כלומר מושבים רגילים המופרדים בוילון ממחלקת תיירים ומוגשת שם ארוחה עשירה יותר בהשוואה למחלקת תיירים. "

לדברי עופר קיש המעבר ממטוסים רחבי גוף בעבר לצרי גוף כיום, לא פגעו במכירות של מושבי מחלקת עסקים מכוון שטיסות ההמשך הן אטרקטיביות מפרנקפורט או וינה. "זה לא רק המושב מפה לפרנקפורט זה גם תנאי הכרטיס, טיסות ההמשך, גישה לאינטרנט אלחוטי ועוד."

מגמה מעניינת שנראתה בחודשים האחרונים היא עליה ניכרת בכמות המושבים הנמכרים מצפון אמריקה לישראל בטיסות של חברות התעופה השייכות לקבוצת לופטהנזה, כתוצאה מהמצב השקט יחסי במדינת ישראל.  

קבוצת לופטהנזה פרסמה מחירים מיוחדים, למגוון יעדים בצפון אמריקה במחלקת תיירים, לדוגמא: שיקגו החל מ- 755 דולר ובוסטון החל מ-625 דולר. במחלקת Premium Economy של לופטהנזה: מיאמי החל מ- 1320 דולר וניו יורק ושיקגו החל מ- 1335 דולר. כמן כן, מציעה הקבוצה מחירים מיוחדים במחלקת עסקים למגוון יעדים. לדוגמא: מיאמי החל מ- 2969 דולר ובייג'ינג החל מ- 2019 דולר. כל המחירים לצפון אמריקה כוללים מיסים ותקפים להזמנות עד ה- 21 בספטמבר 2017, לטיסות החל מה- 29 באוקטובר 2017 ועד ה- 23 במרץ 2018.

מחלקת  Premium Economy חדשה באוסטריאן איירליינס

לופטהנזה השיקה את מחלקת הפרימיום אקונומי לפני שנתיים ורשמה הצלחה מסחררת. בלופטהנזה לא ראו זליגה של נוסעי הביזנס לפרימיום אלא ההפך מעבר של נוסעים מהאקונומי לפרימיום עם כל המשמעות של נוחות, משקל נוסף, אוכל בסטנדרטים מיוחדים ועוד. "הקהל העסקי בארץ לקח את הפרימיום אקונמי בידיים פתוחות והצפי הוא שגם באוסטריאן המחלקה החדשה תרשום הצלחה גדולה.

אכן,מחלקת Premium Economy חדשה תושק על ידי אוסטריאן איירליינס החל מאביב 2018 בטיסות ארוכות טווח. כבר מעתה ניתן לרכוש כרטיסים למחלקה זו . סה"כ יתווספו 252 מושבי Premium Economy  חדשים לצי המטוסים רחבי הגוף של אוסטריאן איירליינס (בין 18-24 מושבים במטוס, תלוי בסוג המטוס). מחלקה זו תציע מושבים רחבים עם מרווח גדול יותר לרגליים. ניתן יהיה לבחור מנות מתוך תפריט ייעודי, לשלוח 2 מזוודות ללא תשלום נוסף וליהנות מתוכנית הבידור הרחבה במסך אישי גדול.

היום מתחיל אבזור מטוס הBoeing 767 הראשון של חברת התעופה האוסטרית במחלקת ה-Premium Economy. כל 11 המטוסים רחבי הגוף, בצי המטוסים של אוסטריאן איירליינס יתחדשו במחלקה החדשה. גם המטוס ה-12, שיתווסף לצי מטוסים רחבי גוף של באביב 2018, יכלול את מחלקת Premium Economy.

בנוסף למטעמים הקולינריים, לרשות הנוסעים עומדת מערכת בידור חדישה ואטרקטיבית במיוחד, הכוללת מבחר משחקים, סרטים ותחנות מוזיקה המוצגים על גבי מסך רחב והניתנים לתפעול על ידי שלט רחוק. נוסעים המעוניינים לנצל את משך הטיסה לצורכי עבודה במחשב נייד צפויים ליהנות משולחן נפתח ועמיד, משטחי אחסון נרחבים עבור מכשירים חשמליים (כגון טאבלט וסמארטפון) ומסמכים, ובמיוחד מנקודת חיבור אישית לחשמל וכן ל-USB ,מכל מושב.

טיסת הלוך ושוב מת"א לבנגקוק, תעלה החל מ-1789 דולר וטיסה הלוך ושוב מת"א להונג קונג תעלה החל מ-1809 דולר כולל מסי נמל והיטלים (המחירים תקפים לטיסות החל מה- 6 במרץ 2018).

פעילות שיווקית

בשבוע שעבר השיקה לופטהנזה קמפיין אונליין לקידום מכירות מינכן בעונת החורף, במספר אתרי אינטרנט (מינכן במחיר התחלתי של 309 דולר). לצד זאת, לופטהנזה ו-SWISS השיקו לראשונה מסע פרסום ארוך טווח על גבי שילוט חוצות בנתב"ג, במטרה להגביר את מודעות הנוסעים לחברות התעופה. בשבוע הבא תצא לופטהנזה בקמפיין ופעילות דיגיטלית במסגרת ליגת האלופות באתר האינטרנט של ערוץ ספורט 5, במטרה  לקדם את יעדי החורף במחיר התחלתי של 329 דולר.SWISS  תעניק חסות בטורניר גולף שיערך במהלך אוקטובר במועדון הגולף של קיסריה.

מועדוני הנוסע המתמיד והטבות

עופר קיש התייחס לשיתוף הפעולה שיש לחברה עם חברת האשראי כ.א.ל. במסגרת מועדון ההטבות Miles & More. "בשנה האחרונה בעקבות קמפיין שערכנו לקידום כרטיס האשראי של  Miles & More . ראינו עליה יפה במספר המשתמשים בכרטיס בישראל. חשוב לנו להדגיש את היתרון הבלעדי שלנו והוא העובדה כי המיילים נשארים תקפים כל עוד נעשה שימוש מינימלי בכרטיס האשראי. "

שירות נוסף אותו תקדם הקבוצה במהלך השנה הקרובה הינו תכנית ה-PPB – Partner Plus Benefit , פלטפורמה המיועדת למגזר העסקי ( B2B). בהתייחס לכך ציין עופר קיש : "למועדון ה-PPB  של קבוצת לופטהנזה יתרון רב עבור בעלי החברות הקטנות/בינוניות. כך למשל, כאשר בעל עסק מטיס את עובדיו לנסיעה עסקית, הנוסע צובר נקודות בכרטיס המועדון הפרטי שלו ובנוסף, נצברות נקודות PPB  לחשבון החברה, אותן ניתן להמיר  לכרטיסי בונוס, שדרוגים, תשלום עבור מושבים, כניסות לטרקלינים ועוד. שירות זה תקף לחברות התעופה: לופטהנזה, SWISS, אוסטריאן איירליינס, יורו ווינגס, אייר קנדה, יונייטד איירליינס ובריסל איירליינס. כיום יש כבר למעלה מאלף משתתפים.

אייר ברלין

"גם אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות, אמר עופר קיש, לופטהנזה הביעה נכונות ורצון לרכוש חלק מאייר ברלין . לא לשכוח שליורו ווינגס של לופטהנזה יש כיום 40 מטוסים של אייר ברלין ולכן לוח הזמנים שלה נשען גם על אייר ברלין. "אני רואה פוטנציאל גדול בקו לברלין". גם לופטהנזה וגם יורו ווינגס ימשיכו לטוס לטגל ברלין עד שלא יהיה פתרון אחר. נמל התעופה החדש יהיה בשונפלד ברלין", סיכם עופר קיש.

 

 

Exit mobile version