Site icon IAS

קבוצת לופטהנזה מציגה: "NewAliItalia"

קבוצת לופטהנזה הגישה היום (יום ב'), הצעה רשמית לבנייה מחדש של חברת התעופה אליטליה, תחת שם הקוד "NewAliItalia". לופטהנזה בחרה לא להגיש הצעה לרכישת אליטליה בשלמותה, אלא הביעה עניין רק בחלקים מקווי התעופה הגלובליים של אליטליה, לצד קווים מקומיים פנים אירופיים. ההצעה כוללת תכנית קונספט לבנייה מחדש של אליטליה, בדגש על מודל עסקי ממוקד (NewAlitalia), אשר ייצר אופק כלכלי לטווח ארוך.

עוד נודע, כי קבוצת לופטהנזה הציעה 500 מיליון אירו לרכישה מאליטליה מטוסים, צוותי אוויר, קווי טיסה פנים אירופיים ובינלאומיים וסלוטים. כך דיווח היום העיתון קוריירה דלה סרה אבל העריך, כי ההצעה זו צפויה להידחות על ידי הנציבות המיוחדת המפעילה את אליטליה מאז הכריזה על חידלון פירעון בחודש מאי השנה.

קוריירה דלה סרה מציין כי נודע לו משלושה מקורות אנונמיים, כי לופטהנזה הציעה גם היא להקטין את כוח העבודה של אליטליה ב-12 אלף עובדים ולהקטין את הטיסות לטווח קצר ובינוני. לופטהנזה סירבה להגיב על דברי העיתון.

המועד האחרון להגשת הצעות מחייבות עבור אליטליה היה היום (יום ב') אבל ממשלת איטליה האריכה את המועד עד סוף חודש אפריל על מנת לשפר את ההצעות.

הממשלה האיטלקית רוצה למכור את אליטליה בשלמותה בחבילה אחת, ולמנוע את פיצול של שירותי התעופה והקרקע שלה. בסוף השבוע שחלף העבירה הממשלה האיטלקית הלוואת גישור נוספת של 300 מיליון אירו, שנוספה להלוואה של 600 מיליון אירו, שהחברה קיבלה בחודש מאי, כדי שתוכל לפעול חצי שנה נוספת. היא גם האריכה את המועד האחרון להחזר ההלוואה שקיבלה אליטליה, אשר היה אמור להתבצע בנובמבר השנה, ל-30 בספטמבר 2018.

Exit mobile version