Site icon IAS

קבוצת לופטהנזה מדווחת על שיא פיננסי ברבעון השני

קבוצת לופטהנזה צילום יח"צ

קבוצת לופטהנזה (Lufthansa Group) מדווחת על תוצאות פיננסיות מרשימות ברבעון השני של השנה בהשוואה ל-2022. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-9.4 מיליארד יורו, לעומת 8 מיליארד יורו (גידול של 17%). הרווח הנקי עמד על 881 מיליון יורו בהשוואה ל-259 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי היה 1.1 מיליארד יורו בהשוואה ל-392 מיליון יורו.

קבוצת לופטהנזה רשמה במחצית הראשונה של השנה רווח תפעולי של 812 מיליון יורו בהשוואה ל-185 מיליון יורו בשנה קודמת. ההכנסות עמדו על 16.4 מיליארד יורו לעומת 13 מיליארד יורו בתקופה המקבילה אשתקד.

קרסטן ספור (Carsten Spohr), מנכ"ל קבוצת לופטהנזה: "בזכות העובדים שלנו השגנו את הרבעון השני הטוב ביותר מבחינה פיננסית בהיסטוריה שלנו. לפיכך, ההתמקדות הברורה שלנו ביציבות הוכחה כבחירה הנכונה עבור הלקוחות שלנו, העובדים שלנו ובעלי המניות שלנו. תחזית הרווח שהושגה מראה בבירור שאנו בדרך להשגת יעדי שוק ההון שהצבנו לעצמנו לטווח הבינוני וזה מאפשר לנו לבצע את ההשקעות המתוכננות עבור הלקוחות שלנו. המשך בו-זמנית של קמפיין הגיוס שלנו ותחזית טובה עבור צי המטוסים שלנו – שני מטוסי A380 נוספים יחזרו לשירות השנה, עם עוד מטוסי בואינג 787 ואיירבוס A350 חדשים בשנה הקרובה ".

קבוצת לופטהנזה. צילום אתר החברה

הביקוש העולמי הגבוה לטיסות הוביל לעלייה משמעותית במספר הנוסעים בחברות התעופה של הקבוצה. בין ינואר ליוני, חברות התעופה הטיסו למעלה מ-55 מיליון נוסעים, עלייה של 30% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022 (שנה קודמת: 42.4 מיליון). ברבעון השני טסו בחברות התעופה של הקבוצה 33.3 מיליון נוסעים (שנה קודמת: 29.2 מיליון), כ-84 אחוזים מרמת 2019.

בששת החודשים הראשונים של השנה הקיבולת רשמה גידול של 19% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אך עדיין 21% מתחת לרמות שלפני המשבר. ברבעון השני בלבד, הקיבולת עמדה על 83% מהשנה שלפני המשבר, ב- 2019.

למרות ביקושים נמוכים יותר, התשואות הממוצעות של לופטהנזה קרגו נותרו ב-40 אחוזים טובים מעל לרמה שלפני המשבר של 2019. קיבולת ההובלה ברבעון השני עלתה בשישה אחוזים לעומת השנה הקודמת, בעיקר בשל ההתאוששות בפעילות טיסות הנוסעים והרחבת קיבולת הבטן הנלווית לכך.

תזרים המזומנים התפעולי של 3.1 מיליארד יורו במחצית השנה הראשונה, בניכוי הוצאות הון נטו, שקשורות בעיקר להשקעות של הקבוצה בצי המטוסים העתידי הביא לתזרים מזומנים חופשי מותאם של 1.1 מיליארד יורו. החוב נטו ירד ל-5.9 מיליארד יורו נכון ל-30 ביוני 2023 (31 בדצמבר 2022: 6.9 מיליארד יורו) ובכך היה מתחת לרמה שלפני המשבר משנת 2019.

קבוצת לופטהנזה, תחזית . צילום לופטהנזה

תחזית

קבוצת לופטהנזה צופה שהביקוש לטיסות יישאר גבוה למשך שאר השנה – הרצון של האנשים לנסוע נמשך ללא הפוגה. נכון לעכשיו, ההזמנות לחודשים אוגוסט עד דצמבר 2023 הן בממוצע יותר מ-90 אחוז מנפח ההזמנות של רמת טרום המשבר.

בנוסף, קבוצת לופטהנזה צופה שהביקוש יישאר גבוה במיוחד במחלקות הפרימיום, המונעות על ידי נוסעים פרטיים. גם הביקוש לנסיעות עסקים גדל וקבוצת לופטהנזה צופה שהיא תתאושש עד ל-70% מהרמות שלפני המשבר עד סוף השנה. עם זאת, בשל צווארי הבקבוק המתמשכים במערכת התעבורה האווירית האירופית, הקיבולת המוצעת על ידי חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה תהיה בסביבות 85%.

Exit mobile version