Site icon IAS

קבוצת לופטהנזה ואיירבוס הציגו אפשרות הכשרה דיגיטלית חדשה לטייסים

הפסגה הדיגיטלית של הממשלה הפדרלית בינה, גרמניה. צילום לופטהנזה

אוזניות מציאות מדומה במקום סימולטור: בפסגה הדיגיטלית של הממשלה הפדרלית בינה (Jena), גרמניה, שנערכה ב-20 וב-21 בנובמבר, קבוצת לופטהנזה ואיירבוס הציגו אפשרות הכשרה דיגיטלית חדשה לטייסים.

משקפי VR ומחשב נייד – "מאמן פרוצדורות וירטואליות" (“Virtual Procedure Trainer"), יציע תצוגה אותנטית של תא טייס של מטוס בתלת מימד, באמצעי זה ניתן לתרגל נהלי הפעלה סטנדרטיים, המבוצעים בסימולטור עד כה, בצורה יעילה ובת קיימא יותר. המימוש האמיתי, יתר על כן, מסייע להתכונן לשלבים מאוחרים יותר בתוכנית ההכשרה. ניתן לחזור על תוכן ההדרכה ככל שנדרשים הצרכים האישיים של הטייסים.

מתיאס ספהר (Matthias Spohr), מנכ"ל Lufthansa Aviation Training: "הפסגה הדיגיטלית של הממשלה הפדרלית היא ההזדמנות המושלמת להציג את אפשרויות ההכשרה החדשות הללו לטייסים. כשותפי השקה של תא הטייס הוירטואלי ויחד עם איירבוס, אנו מביאים את הקידמה הדיגיטלית לקדמת הבמה. בדרך זו, Lufthansa Aviation Training מציבה סטנדרטים חדשים למושגי הדרכה מבחינת איכות וחדשנות".

פבריס האמל (Fabrice Hamel), סמנכ"ל תפעול והדרכה בחברת איירבוס: "אנו מסתכלים אחורה בסיפוק על שיתוף הפעולה שלנו עם Lufthansa Aviation Training ומאוד שמחים על המשוב החיובי שאנו מקבלים. ה-Virtual Procedure Trainer מעביר תכני הדרכה מורכבים בצורה חיה וניתן להפעיל אותו ללא הגבלה מבחינת זמן ומקום. בדרך זו היא מספקת תמיכה מיטבית לטייסים בהכנה והרחבה של תכני ההכשרה שלהם, ובכך הופכת אותו לכלי הכרחי להגברת הכשירות והבטיחות בתנועה האווירית".

משקפי ה-VR המוצגים בפסגה הדיגיטלית של הממשלה הפדרלית בינה, גרמניה. צילום לופטהנזה

עם משקפי ה-VR ניתן כיום לדמות את תא הטייס של משפחת מטוסי האיירבוס A320, אחד ממטוסי הנוסעים הפופולריים ביותר לטווחים הקצרים והבינוניים. בעתיד, התוכנה תוכל להציג סוגים נוספים של מטוסים, כמו מטוסי A330 ו-A350 לטווחים ארוכים. בהתאם להמשך הפיתוח של החומרה, צפוי שניתן להשתמש במערכת בצורה גמישה במקומות שונים. ניתן להשתמש בתוכנה עם ציוד VR ובדרך השלמה גם באמצעות אפליקציית אייפד.

שני מערכי ה-VR הראשונים הותקנו בהצלחה בפרנקפורט ובווינה. נבדקת כעת עד כמה ניתן לשלב את פתרון ה-VR בסביבת ההדרכה של קבוצת לופטהנזה בצורה הטובה ביותר. LAT, חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה ואיירבוס משתפות פעולה הדוק בפיתוח נוסף של התוכנה. המטרה היא שילוב בקורס דירוג לכל הטייסים מסוגי המטוסים הנתמכים.

Exit mobile version