Site icon IAS

קאל קרגו וארקיע יצאו בשירות מטענים חדש

מטוס חברת ארקיע. צילום יח"צ

היום (ד') הושק שיתוף פעולה חדש בין ארקיע לחברת ק.א.ל, קווי אוויר למטען: מטוסי נוסעים ישמשו לחילוץ מטענים קריטיים ליצוא וליבוא הישראלי. שיתוף הפעולה החדש נועד מצד אחד לענות לצרכים שנוצרים להבאת מטענים דחופים במיוחד, שבהם השירות הרגיל של קאל – המשלב טיסה והפצה במשאיות – ארוך מכפי הנדרש. מצד שני יאפשר השירות לארקיע לפעול ולהשתמש במטוסיה המושבתים עקב הפסקת טיסות הנוסעים.

השירות, שיאפשר טיסות למגוון רחב של יעדים בטיסה ישירה, נועד למטענים שמשקלם עד 10 טון שיוטסו במטוס איירבס 321 Neo. מטענים קטנים יותר – עד 5 טון – יוטסו במטוסי אמבראר.

עפר גלבוע, בעל השליטה בקאל ובקבוצת Challenge , שהוא גם יו"ר קאל, מסר: "הרעיון נולד בארקיע ושמחנו לשתף פעולה איתה ולשווק גם את מטוסיה, ועל ידי זאת לתת גם פתרונות נוספים לשוק. כגורם הישראלי היחיד המפעיל בעצמו מטוסי מטען, וכמובילי שוק המטענים בארץ, אנו מודעים לחשיבות העצומה שיש בתקופה הזו, לקיום קווי אספקה סדירים בדרך האוויר כדי  להביא לישראל סחורות, תרופות ומוצרים חיוניים, חומרי גלם לתעשייה ומוצרי בטחון. הפעלנו רכבת אווירית של מטוסינו  מדגם בואינג 747 מישראל ואליה, וכעת חוברים אליהם למשימות ייעודיות מטוסי ארקיע".

ניר דגן, מנכ"ל ארקיע מסר: "למול המשבר אליה נקלעה תעופת הנוסעים והנחיות משרד הבריאות, חשוב לנקוט בדרכים יצירתיות כדי להקטין את ההפסדים, לייצר הכנסות, ולתת תעסוקה לעובדינו שהם גם שותפים בחברה. אם יש בכך גם לסייע למשק הישראלי ולתעשיות, הרי שזה מבורך. אין לי ספק כי ככל שיש ביקוש לטיסות כאלו, הרי שקאל היא הגורם הנכון לשיווק הטיסות."

מטען מוטס. תרופות ומוצרים חיוניים, חומרי גלם לתעשייה ומוצרי בטחון. צילום Depositphotos

ארקיע מפעילה בשיגרה 7מטוסים צעירים וחדישים. 3 מהם מדגם איירבס 321 Neo  LR המתאפיינים ביעילות כלכלית וטווחי טיסה ארוכים, וכן 4 מטוסי אמבראר המיועדים לטווחי טיסה אזוריים. קבוצת ארקיע היא גם הבעלים של בתי מלון בארץ ובחו"ל, כמו גם של פעילות הנדלינג ופעילויות נוספות בתחום מטוסי המנהלים ותיירות בוטיק.

בשבועות האחרונים הפסיקה ארקיע את טיסותיה הבינלאומיות וגם את טיסותיה לאילת, כל מלונותיה בישראל נסגרו ומאות עובדים פוטרו ואחרים הוצאו לחל"ת.

קאל הינה מובילת שוק המטענים הישראלי והיא חלק מקבוצת CHALLENGE  הבינלאומית, שבבעלותה ארבעה מטוסי מטען רחבי גוף מסוג ג'מבו 747-400. עוד בבעלות הקבוצה, המתמחה בהובלת מטענים אוויריים מורכבים, מרכז לוגיסטי משוכלל המצוי בליאז' בלגיה, משם טסים מטוסי הקבוצה למגוון יעדים בארה"ב, אירופה, סין וכמובן ישראל. בנוסף פועלת הקבוצה בשיתוף פעולה עם חברות נוספות להטסת מטענים למגוון יעדים.

מטוסי המטען מהווים כ-50% משוק הובלת המטענים האוויריים לישראל

עם הפסקתה של אל על את ההפעלה העצמית של מטוסי המטען, לפני כשנה, והמעבר שלה להפעלת מטוס אמריקני על צוותו, נותרה קאל כחברה הישראלית היחידה המפעילה בעצמה מטוסי מטען, זאת כמובן, לצד מתחריה הזרים הרבים הפוקדים את ישראל בשגרה.

מטוסי  המטען היעודיים אחראים לכ-50% מהובלת המטענים האוויריים לישראל, ועם ההפחתה המשמעותית בטיסות של מטוסי הנוסעים, הם הפכו לצינור האווירי היחיד המקשר בין כלכלות ישראל והעולם. המטענים האוויריים ממוקדים בעולם – כמו גם בארץ – בסחורות בעלות רגישות גבוהה וכאלה שהגעתם דחופה, כמו תרופות, מכונות מורכבות, מזון טרי, למשל, דגים, וכל מטען קריטי אחר, כמו גם מרבית המוצרים הנמכרים באתרי המסחר השונים.

בעוד שהמטענים האוויריים אחראים לפחות מ-1% מנפח תנועת המטענים העולמית, הרי שהם מהווים למעלה מ-50% מהשווי הכולל של הסחורות. זהו ביטוי לחשיבות הרבה של תנועת המטענים האוויריים לכלכלת העולם ולמדינת ישראל.

Exit mobile version