ארגון חברות התעופה הבינלאומי , (IATA) מייצג למעלה מ-330 חברות תעופה המהוות 83% מהתנועה האווירית העולמית, פרסם את נתוני חודש מרץ 2024, מהם עולה כי הביקוש הכולל, הנמדד בק"מ נוסעים (RPKs), עלה ב-11.0% בהשוואה לאפריל 2023. הקיבולת הכוללת, הנמדדת בק"מ מושבים פנויים (ASK), עלתה ב-9.6% משנה לשנה. מקדם העומס באפריל עמד על 82.4% (+1.0ppt בהשוואה לאפריל 2023).
הביקוש הבינלאומי עלה ב-15.8% בהשוואה לאפריל 2023; הקיבולת עלתה ב-14.8% בהשוואה לשנה ומקדם העומס השתפר ל-82.2% (+0.7ppt באפריל 2023). הביקוש המקומי עלה ב-4.0% בהשוואה לאפריל 2023; הקיבולת עלתה ב-2.1% בהשוואה לשנה ומקדם העומס היה 82.6% (+1.5ppt בהשוואה לאפריל 2023).
"ביקוש הנוסעים גדל כבר 36 חודשים רצופים. כשאנחנו נכנסים לשיא עונת הטיולים בקיץ, יש כל סיבה להרגיש אופטימיים לקראת קיץ חזק עם חברות תעופה שמציעות מגוון רחב של אפשרויות טיסה. 97% מהנוסעים שנשאלו בסקר האחרון שלנו אמרו שהם מרוצים מהטיסה האחרונה שלהם. כל חלק בשרשרת הערך של הטיסות צריך להיות ממוקד בשמירה על זה", אמר ווילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל IATA.
סקר הנוסעים של IATA גם גילה הסכמה של 88% ש"טיסות משפרות את החיים". "זוהי מוטיבציה חשובה כאשר החברים שלנו מתאספים לאסיפה הכללית השנתית של IATA ולפסגת התחבורה האווירית העולמית בדובאי. תמיכה חזקה זו בכוחה של קישוריות אוויר לשנות חיים ולהגביר את הכלכלות מביאה איתה אתגר שיעמוד גם בראשם של כל הנוכחים. חשוב מאוד שנשיג פליטת פחמן אפס נטו עד 2050 כדי שאנשים יוכלו להמשיך להסתמך על כל היתרונות של נסיעות אוויריות", אמר וולש.
שווקי בינלאומיים
כל האזורים הראו צמיחה חזקה עבור שווקי הנוסעים הבינלאומיים באפריל 2024 בהשוואה לאפריל 2023. מקדם העומס גדל לשיא של שנתיים, והגידול בקיבולת הותאמו היטב לביקוש.
חברות התעופה באסיה-פסיפיק ממשיכות להוביל את הדרך, עם עלייה של 32.1% בביקוש משנה לשנה. הקיבולת עלתה ב-29.3% בהשוואה לשנה ומקדם העומס עלה ל-83.7% (+1.7ppt בהשוואה לאפריל 2023). זרימות התנועה מהמזרח התיכון ואפריקה לאסיה חזקות במיוחד.
חברות התעופה האירופיות רשמו עלייה של 10.1% בביקושים בהשוואה לשנה שעברה. הקיבולת גדלה ב-10.0% משנה לשנה, ומקדם העומס היה 83.3% (עלייה של 0.1 נקודות אחוז בלבד בהשוואה לאפריל 2023). קווים בינלאומיים מאירופה עלו על הרמות שלפני מגפת הקורונה לכל האזורים מלבד אפריקה.
חברות התעופה במזרח התיכון רשמו עלייה של 14.2% בביקושים בהשוואה לשנה שעברה. הקיבולת גדלה ב-9.9% משנה לשנה ומקדם העומס גדל ל-79.3% (+3.0ppt) בהשוואה לאפריל 2023.
חברות התעופה בצפון אמריקה רשמו עלייה של 6.5% בביקוש בהשוואה לשנה. הקיבולת גדלה ב-10.3% בהשוואה לשנה, ומקדם העומס ירד ל-81.0% (-2.9% לעומת אפריל 2023).
חברות התעופה באמריקה הלטינית רשמו עלייה של 14.5% בביקושים משנה לשנה. הקיבולת טיפסה ב-13.5% משנה לשנה. מקדם העומס עלה ל-84.1% (+0.7ppt בהשוואה לאפריל 2023), הגבוה ביותר מבין האזורים.
שווקי מקומיים
הביקוש המקומי עלה בקצב איטי יותר באפריל. קצב הצמיחה של סין התמתן ל-4.2% המשקף את סוף הזינוק בחגים. הביצועים הנמוכים של יפן מוסברים בסוף שנת הכספים ותחילת חופשת האביב של ביתי הספר. בסך הכל, מגמת ה-RPK של יפן נותרה חיובית.
חברות התעופה האפריקאיות רשמו עלייה של 15.5% בביקוש משנה לשנה. הקיבולת עלתה ב-10.4% בהשוואה לשנה. מקדם העומס עלה ל-73.0% (+3.2ppt בהשוואה לאפריל 2023).