Site icon IAS

צי המטוסים המסחרי בעולם צפוי להיות מוכפל עד 2038

מטוס איירבס A350-1000 של קתאי פסיפיק . צילום יח”צ

על פי התחזיות האחרונות של חברת איירבוס, כמעט 48,000 מטוסים יידרשו במהלך שני העשורים הבאים. התנועה בשחקים צפויה להמשיך ולגדול ברמה של 4.3% בשנה, וכתוצאה מכך יהיה צורך בכ-550,000 טייסים חדשים ו-640,000 טכנאים נוספים. עד שנת 2038, מתוך התחזית ל-47,680 מטוסים, 39,210 הם חדשים ו-8,470 ייוותרו מהיום.

לפי דיווח של החברה, בזכות העמידה האיתנה בפני זעזועים כלכליים, התנועה האווירית העולמית יותר מהוכפלה משנת 2000. התעופה ממלאה יותר ויותר תפקיד מפתח בחיבור בין מרכזי אוכלוסייה גדולים, במיוחד בשווקים מתעוררים שבהם הנטייה לנסוע היא מהגבוהות בעולם, מכיוון שעלות או מיקום גיאוגרפי הופכים תנועה חלופית לבלתי אפשרית.

כיום, כרבע מהאוכלוסייה העירונית בעולם אחראית ליותר מרבע מהתמ"ג העולמי, ובהינתן ששניהם הם גורמי צמיחה מרכזיים, מגה ערים תעופתיות ימשיכו לחזק את רשת התעופה העולמית. התפתחויות בניצול יעיל יותר של דלק, מחזקות עוד יותר את הדרישה להחלפת מטוסים קיימים שהם פחות חסכוניים בדלק.

"הצמיחה השנתית של 4% משקפת את האופי העמיד של התעופה, כשהיא מתגברת על זעזועים כלכליים לטווח הקצר והפרעות גיאו-פוליטיות. כלכלות משגשגות בהובלה אווירית. אנשים וסחורות רוצים להתחבר", אמר כריסטיאן שרר (Christian Scherer), המנהל המסחרי הראשי ויו"ר איירבוס.  "ברחבי העולם, תעופה מסחרית ממריצה את צמיחת התוצר ותומכת בפרנסתם של כ-65 מיליון איש, מה שמדגים את היתרונות האדירים שהעסק שלנו מביא לכל החברות והסחר העולמי."

Exit mobile version