Site icon IAS

פינאייר – טיסת בכורה מאמסטרדם להלסינקי

חברת התעופה פינאייר בצעה בשבוע שעבר טיסת בכורה מסחרית בקו אמסטרדם-הלסינקי, בה הונעו מנועי המטוס בתערובת של דלק ביו-אורגאני ודלק סילוני רגיל.

 

סגן נשיא פינאייר קאטי אימקי מסר, כי פינאייר שואפת להיות חלוצה בתחום של פיתוח וניצול דלקים אלטרנטיביים על מנת להפחית את פליטת הגזים הפוגעים בסביבה. בטיסה מאמסטרדם להלסינקי הונעו שני מנועי מטוס הנוסעים בתערובת של דלק חדיש ודלק רגיל. הדלק הביו-אורגני עשוי מחומרי גלם אורגאניים ממוחזרים, במקרה זה שמן המופק מצמחים, בעיקר ירקות. פינאייר מתכננת להפעיל בשלב הנוכחי לפחות שלוש טיסות בקו להולנד כשמנועים מונעים בתערובת הדלקים. התדלוק נעשה בנמל התעופה סכיפול של אמסטרדם. עוד הודיעה החברה כי טיסות אלו הן ניסיוניות, והחברה תקבל החלטה על שימוש קבוע בדלק ביו-אורגאני אחרי שיוכח מעבר לכל ספק שהדבר אמנם תורם לשמירת הסביבה, לאקולוגיה ולכלכליות החברה.

 

פינאייר תחנוך באפריל 2012 קו טיסות חדש בין הלסינקי לליון, העיר השנייה בגודלה בצרפת. חברת התעופה הפינית תבצע שתי טיסות ישירות יומיות מהלסינקי לליון, בבוקר ואחר הצהרים, במטוסי אמבארייר-190. בליון יש 1.2 מיליון תושבים והיא  עיר מוצא לתיירי קיץ וחורף לכל רחבי צרפת.

Exit mobile version