Site icon IAS

פיילוט מוצלח של אמדאוס לקיצור הליכי עליה למטוסים

מערכת זיהוי הפנים של אמדאוס. אחד האמצעים לעזרת ענף המלונות. צילום אמדאוס

כשמספר התיירים בעולם הולך וצומח מדי שנה, תשתית התעופה נדחפת עד קצה גבול היכולת שלה, ואם לא תטופל, סביר להניח שנראה תורים הולכים ומתארכים בנמלי התעופה.

תעשיית התעופה והתיירות העולמית מזהה את הפוטנציאל העצום של הטכנולוגיה הביומטרית כפתרון לאתגרים אלה, ומאפשרת תהליכים מהירים וחלקים יותר עבור הנוסעים בשדות התעופה. עבור שדות תעופה, הטכנולוגיה יכולה לספק שירות משופר לחברות התעופה, צמצום צווארי בקבוק ושיחרור צוותי הקרקע להתמקד בפעילויות אחרות מול לקוחות. עבור חברות תעופה מבטיח ההליך יעילות רבה יותר והגברת קצב סבבי הטיסות.

בפיילוט מוצלח שהתקיים בשדה התעופה ליובליאנה בירת סלובניה, עשתה חברת אמדאוס (Amadeus) צעד נוסף לקראת יצירתה של פלטפורמה משותפת מרכזית לתעשיית התיירות. 175 נוסעים השתתפו בניסוי שעשתה אמדאוס באמצעות חברות התעופה אדריה איירווייס, המוביל הביתי של סלוביה ו-LOT איירליינס הפולנית, ועלו למטוסים בהצלחה בזמן שיא.

בפיילוט נרשמו הנוסעים באמצעות היישום החכם של אמדאוס בסמארטפון שקלט "סלפי" של הנוסעים, לצד תמונת הדרכון שלהם ואת כרטיס העלייה למטוס, אשר היו מאוחסנים על שרת מרוחק מאובטח.

תמונתו של הנוסע נלכדה בשער העלייה למטוס והותאמה לאלו המאוחסנים בשרת כדי לאמת את זהות הנוסעים ואת סטטוס הטיסה. לאחר התאמה מוצלחת, הועבר מסר למערכת בקרת הנוסעים היוצאים והנוסע הצליח לעלות למטוס בצורה חלקה. כל הנתונים הביומטריים נמחקו תוך 48 שעות על מנת להבטיח תאימות ל- GDPR – General Data  Protection Regulation שהם האסדרה הכללית להגנה על מידע באיחוד האירופי.

הניסוי רראה קיצור של 75% בזמני העלייה למטוס, כלומר, זו ארכה רק שתי שניות, במקום חמש עד עשר שניות לכל נוסע. הטכנולוגיה החדשה מבטיחה לשפר את חוויית הנוסעים על ידי הפיכת העלייה למטוס מהר יותר, פשוטה ובטוחה יותר.

ברונו ספאדה, (Bruno Spada), סגן נשיא בכיר לנמל התעופה ב-IT של אמדאוס, אמר: "הפיילוט הזה מהווה ציון דרך חשוב במסע שלנו לפתרון ביומטרי באכסון מרחוק עבור תעשיית התעופה, שבה על הנוסע יהיה להירשם רק פעם אחת", הדגיש ספאדה, "הפתרון שלנו עולה בקנה אחד עם החזון של IATA על הזדהות אחת – One ID vision – שמשמעותו שהיא פועלת בכל שדות התעופה וחברות התעופה המשתתפות, כך שהנוסעים יכולים להגיע לשדה התעופה מוכנים לטיסה".

התרגיל בשדה התעופה לובליאנה התמקד במיוחד בשיפור העלייה של הנוסעים לטיסה, למרות שהפלטפורמה תוכננה לפעול בכל נקודות אימות הזהות בשדה התעופה, כולל הצ'ק-אין, האבטחה, הגישה לטרקלין והבורדינג.

מערכת זיהוי ביומטרית של אמדאוס בלובליאנה

באנגליה מוותרים על הטפסים בכניסה למדינה

ואילו בבריטניה החליטה הממשלה להפסיק את הדרישה מהתיירים למילא טפסים עם הנחיתה במדינה. במקור תוכנן ביטול כרטיסי הכניסה למילוי עם הנחיתה משבע מדינות, אולם החלטה זו שותנה עתה לכלל המגיעים לבריטניה מכל העולם.

מיום שני הקרוב יבוטלו הטפסים למילוי על ידי נוסעים בינלאומיים המגיעים לאנגליה. את הטפסים נדרשו למלא נוסעים המגיעים לבריטניה בדרך האוויר או מהים מחוץ לאזור הכלכלי האירופי –  European Economic Area (EEA), כולל ישראלים כמובן.

נמל התעופה הית'רו. חסל סדר מילוי טפסים צילום Heathrow

בסביבות 16 מיליון טפסים הונפקו מדי שנה ושמשו לתעד את מה שנאמר לצוות הקרקע עם ההגעה, כמו גם את הסיבות לנסיעה ותנאי הכניסה.

ההחלטה לוותר על כרטיסי הנחיתה באה לאחר שהממשלה הודיעה כי היא מרחיבה את השימוש בשערים אלקטרוניים בגבולות בריטניה לאזרחי ארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, יפן, סינגפור ודרום קוריאה.

נכון לעכשיו השערים, אשר סורקים דרכונים אלקטרוניים, שמורים לאזרחי האזור הכלכלי האירופי.

בכיר בתחום התיירות הנכנסת בבריטניה אמר בתגובה כי כל מדיניות ממשלתית שעוזרת להקל על כניסה של נוסעים בינלאומיים למדינה רק יכולה להועיל לתעשייתהתיירות ולכלכלה בכלל. לדבריום עם השינויים הצפויים בעקבות התנתקות בריטניה מהאיחוד האירופי – הברקזיט – במיוחד בגבולות, ההחלטה הזו מצביעה על כך שבריטניה נשארת פתוחה ולהוטה לעשות עסקים".

Exit mobile version