Site icon IAS

עתיד מבטיח לשוק התעופה באמריקה הלטינית

שוק התעופה העולמי ממשיך לספק בלי סוף כותרות:חברות תעופה פושטות רגל, מיזוגים,חברות שרוכשות אחת את השנייה או לפחות שואפות לרכוש וחברות מיתולוגיות שזונחות קווים לטובת חברות לאו קוסט .

 

בתוך כל הכאוס הזה השורר בשוק התעופה העולמי, יצרניות המטוסים ממשיכות לייצר מטוסים חדשים ולוטשות ענייהן לשווקים מתפתחים כמו המזרח התיכון ואמריקה הלטינית, בהן נרשם זינוק בצמיחת תנועת הנוסעים.

 

תחזית שפורסמה לאחרונה ע"י  Airbus Global Market Forecast -GMF צופה שחברות תעופה באמריקה הלטינית תרכושנה 2120 מטוסים חדשים בעשרים השנים הקרובות מהן 1660 צרי גוף,420 בינוניים ו-40 רחבי גוף בשווי של 242 מיליארד דולר. לעומת זאת,גלובלית יידרשו עד 28,200 מטוסים חדשים בשווי 4 טריליון דולר.

 

כתוצאה מקצב הצמיחה הכלכלית החיובית באזור אמריקה הלטינית צופים המומחים לגידול של 5.3% בשנה בתנועת האווירית במהלך 20 השנים הבאות שהוא מעל הממוצע העולמי העומד על 4.7%.  

 

הצפי שפעילות חברות התעופה  באמריקה הלטינית תעלה בכ-6% לשנה , השנייה בגודלה בעולם לאחר חברות התעופה במזרח התיכון.נתונים אלו מתבססים על העובדה ששוק התעופה באמריקה הלטינית ליעדים ארוכי טווח צמח ב-21% בין השנים 2005 ל-2011.

 

כמו כן, באמריקה הלטינית קיבולת ממוצעת במושבי המטוסים גדלה ב-13% בין השנים 2000 ל-2012  וממוצע גיל המטוסים העולמי ירד ל-10 שנים.

 

רפאל אלונסו, סגן הנשיא בחברת איירבוס לאמריקה הלטינית והאיים הקריביים: " שוק התעופה באמריקה הלטינית הפך למתוחכם יותר שמחפש מטוסים יעילים וחסכוניים וחברת איירבוס תספק את הדרישות עם מטוסי  איירבוס בדגמים A320, A330, A350, A380 ".

 

עובדה חשובה נוספת, היא התחזקותן של חברות הלאו קוסט באזור,כאשר ברזיל ומקסיקו הפכו למובילות עם 95% מכלל השוק.  

Exit mobile version