Site icon IAS

ענקית תעופה מדווחת על פגיעה ברווחיות ברבעון השני של השנה

קבוצת לופטהנזה, תחזית . צילום לופטהנזה

קבוצת לופטהנזה (Lufthansa Group) מדווחת על רווח נקי של 469 מיליון אירו ברבעון השני של השנה, ירידה של כ-47% לעומת הרווח בתקופה המקבילה אשתקד, 881 מיליון אירו. הכנסות הקבוצה עלו בכ-7% והסתכמו בכ-10 מיליארד אירו. היצע הטיסות גדל ב-11% משנה לשנה, בעוד שחברות הצליחו להגדיל את הכנסותיהן רק ב-4.5%.

הקבוצה אמרה בעבר כי היא צופה רווח תפעולי של בין 1.4 מיליארד אירו ל-1.8 מיליארד אירו לשנה כולה, בניגוד ליעד הקודם של כ-2.2 מיליארד אירו. במהלך הרבעון השני, הרווח התפעולי עמד על 686 מיליון אירו, ירידה מ-1.1 מיליארד אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה ייחסה את הירידה לעלויות השביתה בשיעור של כ-100 מיליון אירו וירידת מחירי הכרטיסים הממוצעים בשל גידול ביכולות חברות התעופה הסיניות. כתוצאה מירידה בהכנסות, לופטהנזה כבר התאימה את לוח טיסות החורף שלה החל מסוף אוקטובר.

החברה הנסחרת ב-MDax אמרה כי מותג הליבה שלה לופטהנזה עמד בפני הפסד של 427 מיליון אירו בששת החודשים הראשונים של השנה, נמוך בהרבה מהתקופה המקבילה אשתקד, במהלכה דיווחה על רווח של 149 מיליון יורו. החברה גם צופה שחברות תעופה הנוספות בקבוצה, כמו SWISS, Austrian, Brussels ו-Eurowings, ישיגו רווחים ברמות של השנה הקודמת או מעליהם.

Exit mobile version