Site icon IAS

עיתונאים זרים נחשפים לגליל ולנגב

משרד התיירות בשיתוף עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל ובאמצעות הרשות לפיתוח הגליל, ארגנו השבוע סיור עיתונאים זרים באזור הצפון. בסיור השתתפו 12 עיתונאים מסין, ארה"ב, בריטניה, גרמניה ומדינות נוספות.

 

הסיור המקצועי נועד להעניק לכתבים טעימה אחרת ממדינת ישראל, אשר בשגרת יומם העמוס, משמשת כחזית הסיקור הטעונה והחמה של המזרח התיכון. העיתונאים, שרובם מסקרים ביומיום אירועים מדיניים וביטחוניים, הוזמנו לטיול גורמה ויין בגליל וזכו להיכרות וסקירה מקיפה עם האזור. מארגני הסיור הסבירו שהסיבה שהטיול התמקד דווקא בתעשיית היין והמסעדנות המקומית קשורה לעובדה שמדובר באחד הענפים המשפיעים ביותר על פיתוח התיירות הנכנסת בגליל.

 

העיתונאים החלו את סיורם 'ביקב טוליפ' אשר מייצר כ-160 אלף בקבוקי יין בשנה ונחשב לאחת ההבטחות הגדולות של יקבי הבוטיק בישראל. במסגרת ביקורם במקום, הכתבים סיירו בכפר התקווה שהינו יישוב קהילתי לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. במהלך הסיור, למדו הכתבים על מודל הפעילות המיוחד של הכפר ועל שיתוף הפעולה שלו עם יקב טוליפ. דיירי הכפר, בוגרים בעלי צרכים מיוחדים, משולבים בעבודת היקב ושותפים לתהליך ייצור היין, החל משלב הבציר ועד למכירת הבקבוקים ביקב.

 

בהמשך הסיור, הכתבים ביקרו בדרך חוות התבלינים בבית לחם הגלילית ולמדו להכיר את ישראל גם דרך בלוטות הטעם. לאחר מכן, הם ביקרו בכרם בן זמרה ויקב אדיר שנמצאים במורדות הר-אדמון וזכו להתנסות בסדנת גבינות במחלבת אדיר אשר מייצרת כבר קרוב לשני עשורים תוצרת גלילית מחלב עיזים. את ביקורם באזור, העיתונאים חתמו בחוויה קולינרית בניצוחו של השף גיל אלטמן במלון הבוטיק אמירי הגליל במושב אמירים.

 

יאנג ז'יוונג (Yang Zhiwang), ראש השלוחה הישראלית של סוכנות הידיעות הסינית Xinhua) News Agency ) מספר כי תרבות היין שנחשף אליה במהלך הסיור בגליל, "עשויה למשוך תיירים רבים לא רק ממדינות אירופה אלא דווקא מאזור אסיה. למשל בסין, אנו עדים כיום למגמה שיותר ויותר אנשים ממעמד הביניים מתחילים לגלות עניין בתרבות היין. מאחר ורוב המשקאות האלכוהוליים בסין מבוססים על אורז (סאקה), אנשים מחפשים הזדמנויות ליהנות גם מיין אחר. המזרח התיכון יותר קרוב אלינו פיזית מאשר מדינות מערב אירופה ולכן ישראל היא אופציה מצוינת לחופשה". 

 

אולריקה שלייכר (Ulrike Schlicher), עיתונאית מגרמניה (S?dwest Presse) שמסקרת את האזור מישראל ומהרשות הפלשתינית, מתארת חוויה דומה. "הגליל הזכיר לי את הנופים של הבית בגרמניה וגם את הזיכרונות מהטיולים לטוסקנה. המרחבים הירוקים, החיבור של התושבים לטבע, ואפשרויות הנופש במקום – הופכים את האזור לאטרקציה אמיתית עבור תיירים שמחפשים שלווה ופינוק. אני בטוחה שזה יהפוך למוקד משיכה עבור תיירים רבים מגרמניה שמגיעים לטייל באזור".

 

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו: "משרד התיירות רואה חשיבות רבה בסיורים אלה, המאפשרים לכל מי שמבקר בישראל לחוות אותה באופן בלתי אמצעי – להכיר מקרוב את הסיפורים, את הנופים, את התרבות ואת האנשים. אין חזק מן האמת, ואין טוב ממראה עיניים ומטעם החך. אנו מקדמים בברכה את המבקרים ומזמינים אותם לשוב ולגלות את ישראל". 

 

שר האנרגיה והמים והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום אמר: "חשיפת הכתבים הזרים לגליל ולנגב, מספרת את סיפורה האמיתי של הציונות ותורמת לגיבוש תודעה חיובית יותר לגבי ישראל בעולם. התיירות היא מנוף כלכלי ותעסוקתי משמעותי. המשרד לפיתוח הנגב והגליל ממשיך להשקיע כל העת בפיתוח תיירותי-כלכלי ולקדם שיתופי פעולה שעוזרים לממש את הפוטנציאל של האזור כפנינת תיירות עולמית."

Exit mobile version