Site icon IAS

עיכובים של 17 טיסות בטרמינל 3 בשל תקלה במיון המזוודות

תורים בנתב"ג. . צילום עירית רוזנבלום

עדכון לשעה 13.05: לפי רשות שדות התעופה, עד כה עברו בנתב"ג 320 טיסות עם 53.200 נוסעים. "בשעות הקרובות יודבק קצב האיחור של טיסות שנתאחרו בשל התקלה במסועי המיון שהחלה בשעות הבוקר. כרגע עלו המערכות והנהלת נתב"ג תמשיך ותוציא את הטיסות בהדבקת אחורי לוח הטיסות", נמסר מרש"ת.

דובר רשות שדות התעופה (רש"ת) מסר הבוקר, יום שני, כי אירעה תקלה במערכת מיון הכבודה בנתב"ג וכי היא מטופלת. "הנהלת נתב"ג מטפלת בתקלה שגורמת כרגע לעיכוב של כ-17 טיסות והטיסות ממשיכות לצאת", נמסר בבוקר.

מצב ההמראות הבוקר בטרמינל 3. צילום מסך

עם זאת, הבהירו ברשות שדות התעופה כי  טרמינל 1 עובד ברציפות, ללא תקלות. התקלה במערכת המיון הינה בטרמינל 3 בלבד. כרגע משתמשים במערכות עוקפות והמזוודות מועמסות על מטוסים. "עדיין ישנם עיכובים. עדכון בהמשך", נמסר מרש"ת. העיכובים צפויים בטיסות של חברות אל על וארקיע בנוסף לשורה של טיסות של חברות בינלאומיות.

נמסר כי חלק מחברות התעופה השאירו את המזוודות בשדה בבוקר. בשעה 10.20 נמסר כי כל מזוודות הנוסעים מועמסות והטיסות ממשיכות לצאת  בעיכוב.

התקלה מתרחשת בשיא תקופה הנסיעות בנתב"ג, הוא אמצע חודש אוגוסט, עם סיום הקייטנות. גם השנה צפוי להישבר השיא של מספר הנוסעים שיעברו בנמל התעופה. בקיץ זה, בחודשים יולי-אוגוסט, צפוי שיא חדש עם יותר מ-5.5 מיליון נוסעים. מדובר בגידול של כ-7% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

ברשות שדות התעופה נערכו לקראת הקיץ העמוס ביותר בין השאר על ידי הרחבת מערכת הבידוק לכבודה ומסועי קבלת כבודה והרחבה של מתחם הבידוק בטרמינל 3 וכן עמדות רישוי לטיסה (צ'ק-אין) בטרמינל 1.

Exit mobile version