חודש מרץ היה החודש האחרון לפעילות הבינלאומית מנמל התעופה עובדה שליד אילת. ב-2 באפריל הועתקו כל הטיסות הבינלאומיות האזרחיות ממנו לנמל התעופה רמון-אילת, לאחר שגם שדה התעופה באילת נסגר לפעילות טיסות-פנים באמצע מרץ.
בחודש מרץ 2019 נרשמו בעובדה 66,461 תנועות נוסעים – ממריאים ונוחתים, תיירים וישראלים – לעומת 54,792 תנועות במרץ 2018 – גידול של יותר מ-21%.
ברבעון הראשון של 2019, בחודשים ינואר-מרץ, נרשמו 193,257 תנועות נוסעים לעומת 160,994 ברבעון הראשון של 2018 – עליה של כ-20% ונרשמו 1,357 תנועות מטוסים – גם כן גידול של קרוב ל-20%.
מי החברה המובילה?
כבכל חודש, גם בחודש מרץ היתה זו ריינאייר שהובילה במספר תנועות הנוסעים אל ומעובדה – עם 34,741 – גידול של קרוב ל-16%. ריינאייר היוותה 52% משיעור הנוסעים לעומת קרוב ל-55% במרץ 2018, כאשר היא תורמת כמה אחוזים לחברה הבאה אחריה – וויזאייר ההונגרית, עם כמעט 15,952 תנועות נוסעים, גידול של 71.60% ושיעורה מסך הנוסעים עלה מ-17% במרץ שעבר ל-24% במרץ השנה.
ריינאייר גם היתה זו שחנכה את הטיסות לרמון עם שתי טיסות ביום אחד..
במקום השלישי ניצבת חברת אורל אייר עם 5,906 תנועות המהווים ירידה של 27,52% ובמקום הרביעי טרנסאוויה עם 2,861 תנועות נוסעים. חברות נוספות שטסו לעובדה הן וויזאייר אנגליה, טרנסאוויה צרפת, פינאייר, ASL איירליינס הצרפתית, אדלווייס הגרמנית ולופטהנזה.
ברבעון הראשון המשיכו ריינאייר וויזאייר להוביל – ריינאייר עם 98,646 תנועות, עליה של 1.5% וויזאייר עם 45.822 תנועות – עליה של 46.75%.
היעדים המובילים בטיסות לעובדה היו בודפשט, מוסקבה, ורשה, וינה וקרקוב.
כידוע, הטיסות הנוחתות בעובדה מסובסדות על ידי משרד התיירות ומאד משתלמות לחברות התעופה. הנוהל הקיים יימשך עד סוף שנת 2019 גם ברמון ואין לדעת מה יקרה בשנת 2020 עם כניסתם של שרים חדשים למשרדים. שר התחבורה, ישראל כץ, קבע שלא ייגבו אגרות נחיתה ברמון בשלוש השנים הראשונות, אולם האם חברות התעופה ימשיכו לפעול ברמון גם ללא סיבסוד של משרד התיירות? ימים יגידו.