Site icon IAS

עדכון: וואוו אייר מפסיקה את פעילותה

WOW Air. לא שרדה את הטיסות הטרנס אטלנטיות הזולות . צילום יח"צ

חברת WOW AIR קרסה וכל פעילותה הסתיימה. בהודעה על סגירתה מסרה החברה, כי נוסעיה יכולים לפנות לחברות תעופה מסוימות היכולות להציע טיסות במחירים מוזלים, המכונים "תעריפי הצלה" לאור הנסיבות.

עוד נמסר, כי מומלץ לנוסעים אשר כרטיס שלהם שולם באמצעות כרטיס אשראי ליצור קשר עם חברת האשראי שלהם, כדי לבדוק אם ניתן לקבל את החזר עלות הכרטיס. נוסעים אשר רכשו את כרטיסם מסוכן נסיעות אירופי (בתוך האזור הכלכלי האירופי) כחלק מחבילת תיור הכוללת טיסות או שירותי אירוח או שירותים אחרים, הם מוגנים על פי הוראות האיחוד האירופי. לנוסעים האלה מומלץ ליצור קשר עם סוכן הנסיעות שלהם, כדי לארגן טיסה חלופית.

נוסעים אשר תנאי כרטיס האשראי שלהם אינם כוללים הגנה, עשויים להיות זכאים לתבוע פיצויים וסיוע עקב עיכובים, או שיבושים בנסיעות. יחד עם זאת, פיצוי שכזה הוא לעתים קרובות מוגבל.

נוסעים רשאים גם להיות זכאים לפיצויים מחברת WOW AIR, בהתאם לתקנה האירופית בדבר זכויות נוסעים בטיסות. אבל, במקרה של פשיטת רגל, יש להגיש את התביעות למינהל או למפרק.

יש לציין, כי עד הרגע האחרון המשיכה החברה למכור כרטיסי טיסה בישראל. כל רוכשי הכרטיסים האלה נתקלו עתה בבוץ שהיחלצות ממנו לא ברורה.

הבוקר, כמה שעות לפני הודעת פשיטת הרגל הסופית, מסרהWOW AIR  כי דחתה היום את כל טיסותיה היות והחברה נמצאת בשלבים הסופיים של השלמת גיוס הון עם קבוצה של משקיעים. שיחות שכנראה גם הן הסתיימו ללא הסכם ולכן הודיעה החברה על הפסקת פעילותה.

מייסד החברה, סקולי מוגנסן, בזמנים טובים יותר. צילום יח"צ

ניסיונות ההצלה שכשלו

החברה שקרסה נקטה כבר בעבר כמה צעדים לקיצוץ העלויות ולצמצום ההתחייבויות. היא מכרה ארבעה מטוסים מצי איירבס A321 שלה לאייר קנדה בהנחה של כ-12 מיליון דולר והעבירה טיסות מנמל התעופה היוקרתי של גטוויק לנמל התעופה סטנסטד הזול יותר. היא אפילו ניסתה להציע טיסות מארה"ב לאיסלנד במחיר זעום של 45 דולר. אך גם זה לא הספיק.

ביום שני, שבוע לאחר שחברת אינדיגו – שהייתה אמורה להשקיע בחברת 48% במניותיה והסתלקה מהשיחות איתה – נטשה גם קבוצת אייסלנדאייר את השיחות השניות שלה עם WOW AIR  , בהן נעשה ניסיון לבצע חיבור בין שתי החברות. WOW AIR ניסתה עוד השבוע לעצב מחדש את מבנה החברה, כולל הפיכת חובות להון וחיפוש מנגנוני מימון אחרים, אך לאחר שגם צעדים אלה כשלו, נאלצה החברה לסגור את פעילותה.

בכל ערוצי החילוץ מקריסה היו ל-WOW AIR סתימות קשות שאי אפשר היה לפתוח אותן. היו לה בעיות נזיולת קשות שפגעו ישירות בכוח הקנייה שלה, ביכולתה להחזיר חובות, בכושרה לעמוד בהתחייבויות קרובות או להיכנס לרכישה אסטרטגית. גם כמות המזומנים שלה יחד עם נכסיה שניתנים למימוש תוך זמן קצר, ללא ירידה משמעותית בערכם בשל המימוש המהיר – לא יכלו להושיעה.

כאמור, נכשל גם ניסיונה האחרון להמרת איגרת חוב להון המקנהבנוסף לזכות לקבלת קופונים תקופתיים – את הזכות להמיר את איגרת החוב למניות רגילות בגלל שהתנאי לביצוע הליך שכזה הוא שההכנסות והרווחים יהיו לפחות מאוזנים. נראה שכאשר התברר למתדיינים כי נתון זה לא ניתן למימוש – הופסקו השיחות והחברה קרסה.

Exit mobile version