ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) עורך סקר נוסעים עולמי שנתי כדי לקבוע מה הנוסעים מצפים מטיסות. תוצאות הסקר השנה מראה שהרצונות שלהם פשוטים אך חשובים – וגם משתנים, בהתאם למקום שבו הם נמצאים.
בסך הכל, 82% מהנוסעים מרוצים היום מהמצב. הם נותנים עדיפות לנוחות ומהירות. רובם מצפים להשתמש באלקטרוניקה (ביומטריה, ארנקים דיגיטליים וכו') ולהשלמת חלק מתהליכי הנסיעה לפני ההגעה לנמל התעופה כדי לעזור להאיץ את התהליך.
"נוסעים רוצים גמישות ושקיפות בתכנון והזמנת טיסות, בתוספת מהירות ונוחות בנמל התעופה. יותר מאמצים ביומטרים, ארנקים דיגיטליים ותהליכים מחוץ לנמל התעופה כדי לגרום לזה לקרות", אמר ניק קארין (Nick Careen), סגן נשיא בכיר לתפעול, בטיחות ואבטחה בארגון IATA.
לפני הטיסה: תכנון, הזמנה ותשלום
68% מהנשאלים אמרו שהקרבה לנמל התעופה הייתה בראש סדר העדיפויות שלהם בבחירת נמל היציאה שלהם (פחות רלוונטי לישראלים). העדיפות השנייה בגודלה הייתה צמצום זמן הנסיעה הכולל שלהם (33%) ומחיר כרטיס הטיסה (25%).
71% מהמשיבים אמרו שהם מזמינים טיסות באינטרנט או דרך אפליקציה בנייד.
53% מעדיפים להשתמש באתר או באפליקציה של חברת התעופה, בעוד שרק 16% מעדיפים אינטראקציה אנושית כדי להזמין את הטיסות שלהם.
32% אמרו שהם הכי אוהבים שכל המידע מאוגד במקום אחד במהלך שלפני הנסיעה.
79% מהנסקרים אמרו שהם מעדיפים לשלם עבור נסיעות באמצעות כרטיס אשראי. צורת התשלום השנייה הפופולרית ביותר הייתה ארנקים דיגיטליים ב-20% ו-7% העדיפו פתרונות תשלום כמו IATA Pay. הנוסעים בחרו בשיטת תשלום מסוימת בשל נוחות (70%), הטבות (39%) וביטחון (33%).
בנמל התעופה
70% מהנסקרים אמרו שהם מצפים להגיע לשער העלייה למטוס תוך 30 דקות או פחות אם יש להם רק תיק יד. 74% חושבים שזה לא צריך לקחת יותר מ-45 דקות אם הם שולחים מזוודה.
89% מעוניינים בתוכנית הנוסע המתמיד כדי לזרז את תהליך הבדיקה הביטחונית.
36% אמרו כי יש להשלים את תהליך הצ'ק-אין גם לפני ההגעה לנמל התעופה ו-70% מהנוסעים אמרו שיעדיפו לשלוח את הכבודה לפני שהם מגיעים לנמל התעופה.
46% מהנוסעים שנשאלו אמרו שהם חוו זיהוי ביומטרי כחלק מתהליך הזיהוי. 43% אמרו שהם השתמשו בו במחסומי כניסה ויציאה. 84% מהמשתמשים היו מרוצים מהתהליך ו-75% אמרו שהם מעדיפים להשתמש בתהליך ביומטרי במקום בדרכונים מסורתיים וכרטיסי עלייה למטוס.
50% מהמשיבים הביעו דאגה לגבי הגנת מידע. עם זאת, 39% יהיו פתוחים יותר לפתרונות ביומטריים אם ניתן יהיה להבטיח להם את אבטחת הנתונים שלהם.
37% אומרים שעמידה בתור הוא האזור שצריך הכי הרבה שיפור באבטחה, ו-52% יעדיפו תהליך עמידה בתור יעיל יותר בשערים.
הבדלים אזוריים
נוסעים מאפריקה נותנים עדיפות לנוחות בעת בחירת נמל התעופה. עם זאת, לעתים קרובות הם עומדים בפני אפשרויות מוגבלות. יותר נוסעים במדינות אפריקה מזמינים את הכרטיסים שלהם דרך סוכני נסיעות מאשר בכל אזור אחר. הם גם מראים עניין חזק יותר באימוץ פתרונות דיגיטליים וטכנולוגיה לייעול תהליכי נסיעות.
נוסעים מאסיה-פסיפיק הם בעלי הסבירות הגבוהה ביותר לשקול את המחיר בבחירת נמל התעופה שלהם. הם מובילים בשימוש באפליקציות לנייד ובארנקים דיגיטליים להזמנה ותשלום עבור נסיעות, יותר מכל אזור אחר. הם גם נוטים יותר להשתמש בביומטריה בשדות תעופה (עם זאת שביעות הרצון שלהם מהטכנולוגיה היא הנמוכה ביותר מבין כל האזורים).
נוסעים מאירופה נוטים יותר לבצע הזמנה דרך אתר האינטרנט של חברת תעופה ולשלם עבור הטיסה בכרטיס אשראי. בהשוואה לאזורים אחרים, הם נוטים להיות קצת יותר זהירים בשימוש בפתרונות דיגיטליים ושיתוף מידע אישי כדי לשפר את חוויות המסע שלהם.
נוסעים מהמזרח התיכון נותנים עדיפות בבחירת נמל תעופה על פי המתקנים והשירותים שלו. אחוז גבוה יותר מזמינים את הטיסות שלהם דרך ערוץ שבו מעורבת אינטראקציה אנושית מאשר ברוב האזורים האחרים. יותר ממחצית השתמשו בביומטריה במקום בדרכון עבור תהליכים בשדה התעופה ב-12 החודשים האחרונים, וכמעט כולם מדווחים על שביעות רצון מהחוויה.
נוסעים מאמריקה הלטינית והאיים הקריביים נוטים להזמין נסיעות עם כרטיס אשראי. הם מייחסים את הערך הגבוה ביותר לגמישות התשלום; הם מעדיפים לשלם בתשלומים יותר מכל אזור אחר. הם גם נוטים יותר מכל אזור אחר לקבל אשרות מקונסוליה או שגרירות.
נוסעים מצפון אמריקה מעדיפים לשלם עבור הטיסות שלהם בכרטיסי אשראי יותר מכל אזור אחר. הם גם המשתמשים השכיחים ביותר בנקודות נאמנות לתשלום. הם משתמשים באופן פעיל בזיהוי ביומטרי לתהליכי שדה התעופה ומדווחים על שביעות רצון גבוהה ממנו. כמעט כולם מעוניינים לספק נתונים מראש לבדיקות ביטחוניות "קלות" יותר בשדה התעופה.