Site icon IAS

סכסוך חטיף החלווה: "סוף מתוק"

לפני מספר ימים החליטה חברת התעופה בריסל איירליינס להסיר מתפריט מטוסיה את חלווה אחווה, מה שגרר תגובות חריפות מצד שר התיירות יריב לווין, שהדגיש שהמהלך פסול ומציב על זנב מטוסי החברה דגל שחור של חרפה. "לחברה כזו אין מקום בשמיה של מדינת ישראל וראוי כי שמה יימחק מלוח הטיסות בנתב"ג. יחד עם התעשיינים הנפלאים הפועלים ביהודה, שומרון, בקעת הירדן והגולן אנו נתגבר על כל הניסיונות למנוע מאיתנו לממש את זכותנו לבנות וליצור בארצנו"., אמר שר התיירות.

תגובה דומה נשמעה מח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת החוקה שאמר:" חרם יענה בחרם. התנהלות בזויה של חברת התעופה בריסל איירליינס. החלטת החברה להסיר את מוצרי "אווה" מטיסותיה אסור שתעבור בשתיקה, אני קורא לכולם להחרים את החברה עד שתשנה את החלטתה".

בתגובת חברת התעופה נאמר, מנגד: "חברת בריסל איירליינס מפעילה טיסות לתל אביב מזה 13 שנים. תל אביב הינה היעד היחיד שלנו במזרח התיכון. במקביל, אנו חברת התעופה אשר פעילותה בנמל התעופה בן גוריון גדלה במהירות הרבה ביותר בשנה האחרונה בהשוואה לחברות תעופה אחרות. מעולם לא הפסקנו את הפעלת הטיסות לישראל ומישראל, גם לא במהלך מבצע "צוק איתן" לפני כשנתיים, ואנו בישראל כדי להישאר גם בעתיד, נוכח הקשרים הטובים שיש לנו עם המדינה. אנו מבקשים להישאר ניטרליים בכל דיון פוליטי, כפי שעשינו מאז ומתמיד.הדיון בנושא קינוח החלווה, לא מהווה בשום אופן או צורה חרם מצד בריסל איירליינס, אלא תיקון של אי הבנה מצד הספק שלנו. המוצר המדובר הוחלף לכן, לא בגלל סיבות פוליטיות. אנו עדיין מציעים הרבה מאד מוצרים ישראלים במהלך טיסותינו, כפי שעשינו תמיד".

"תקרית" חטיף החלווה הסתיים עם הודעת חברת התעופה בריסל איירליינס כי היא מחזירה לתפריט את החטיף המתוק. שר התיירות בתגובה:" אני מברך על החלטת בריסל איירליינס להחזיר את החלווה המיוצרת בברקן לתפריט בטיסותיה.על זה נאמר: 'מודה ועוזב ירוחם'. זו ההוכחה שלכידות פנימית של אזרחי ישראל ויהודי התפוצות היא הדרך לסכל כל ניסיון לפגוע בישראל ולהחרים אותה".

 

 

 

Exit mobile version