Site icon IAS

סינרגיה מנצחת: קבוצת לופטהנזה ו-ITA Airways המיזוג

קבוצת לופטהנזה: ITA Airways תהיה חברת התעופה החמישית. הדמיה קבוצת לופטהנזה

קבוצת לופטהנזה (Lufthansa Group), משרד הכלכלה והאוצר האיטלקי (MEF) ו- ITA Airways בירכו במפורש על אישורה של נציבות האיחוד האירופי במסגרת חוקי התחרות. עם אישור זה של רשות התחרות, נסללה כעת הדרך לרכישת נתח מיעוט של 41% של חברת התעופה האיטלקית ולרכישת שאר המניות לאחר מכן על ידי קבוצת לופטהנזה תמורת 325 מיליון יורו, שסוכם כבר במאי 2023.

קרסטן ספהר (Carsten Spohr), מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, אמר: "האישור מבריסל, חדשות מצוינות עבור ITA Airways ולופטהנזה ובמיוחד עבור כל הנוסעים שטסים לאיטליה וממנה. אנו מצפים לקבל את פני ITA Airways ואת עובדיה למשפחת לופטהנזה בקרוב מאוד, ההחלטה היא גם איתות ברור לתעבורה אווירית חזקה באירופה, שיכולה לעמוד בהצלחה בתחרות העולמית".

לאחר הסגירה, ITA Airways אמורה להפוך לחברת התעופה החמישית בקבוצה תוך שמירה על שם המותג שלה ITA Airways. כחלק מהמערכת הרב-רכזית, מרובת חברות התעופה ורב המותגים שהוקמה בהצלחה על ידי קבוצת לופטהנזה, חברת התעופה האיטלקית תנצל סינרגיות רבות, למשל במכירות ברחבי העולם, תוכנית הנאמנות Miles & More, במטוסים ורכישת דלק.

זה יחזק את המצב הכלכלי של ITA Airways. איטליה תהפוך ל"שוק הביתי" החמישי של קבוצת לופטהנזה. זה יהיה השוק השני בגודלו של קבוצת לופטהנזה במונחים של הכנסות אחרי גרמניה וארה"ב. איטליה היא כבר השוק השני בחשיבותו עבור החברה מחוץ לשווקי הבית שלה אחרי ארה"ב. במונחים של תוצר מקומי גולמי, איטליה היא הכלכלה השלישית בגודלה באירופה עם כלכלה מוכוונת ייצוא ואחד מיעדי החופשה הפופולריים ביותר בעולם.

קבוצת לופטהנזה ו-ITA איירווייז מתכננות ביחד שילוב מהיר של ITA Airways עם כ- 5,000 עובדיה, שיהפוך את התרבות הארגונית של קבוצת לופטהנזה לעוד יותר בינלאומית ומגוונת. רומא-פיומיצ'ינו יהפוך למרכז השישי והדרומי ביותר של קבוצת לופטהנזה. בשנה שעברה זכה נמל התעופה בחמישה כוכבי Skytrax.

מיד לאחר סגירת העסקה, רשת המסלולים תהיה מקושרות זו לזו באמצעות קוד שייר, כך שהלקוחות יוכלו לשלב את הצעות חברות התעופה. זה ייצור למעלה מ-1,000 אפשרויות טיסה חדשות, וייצור אפשרויות רבות נוספות ליעדים בדרום אמריקה, צפון אפריקה והמזרח התיכון בפרט. ITA Airways גם תחזק את התחרות באיטליה, המאופיינת כיום בעמדה מעולה של חברות הלואו קוסט.

מטוס איירבוס A350-900 של איטה איירווייז בטיסתו הראשונה. צילום דף הפייסבוק של איטה איירווייז

חברי תוכנית הנאמנות הקיימת "ITA Airways – "Volare יוכלו גם לצבור או להשתמש במיילים שלהם בתוכנית Miles & More מהיום הראשון שלאחר חתימת ההסכם. בנוסף, הטרקלינים המתאימים יהיו נגישים הדדית. ITA Airways שואפת להצטרף ל-Star Alliance בעתיד הקרוב. תהליכים מסחריים, מערכות IT ותהליכי רכישה יותאמו במהירות האפשרית על מנת לנצל את השפעות הסינרגיה הרבות.

אישור הרשויות מאפשר את שיתוף הפעולה בין ITA Airways לקבוצת לופטהנזה ברמה מסחרית ותפעולית ממועד סגירת העסקה. עד אז, שתי החברות ימשיכו לפעול בתחרות. לאחר משא ומתן אינטנסיבי עם הנציבות האירופית, הצדדים הסכימו על חבילת ויתורים. זה כולל בעצם העברת סלוטים בנמל התעופה מילאנו-לינאטה למתחרה בטיסות לטווח קצר. בטיסות בין איטליה לשווקי הבית הקיימים של קבוצת לופטהנזה, המתחרה תשתלט על קווים בודדים שבהם פועלות קבוצת לופטהנזה ו-ITA Airways עד היום כמתחרות. טיסות נוספות מרומא ליעדים של מתחרים אירופיים יבטיחו גם תחרות משופרת בקווים ארוכי טווח מרומא לצפון אמריקה.

ITA Airways נוסדה בנובמבר 2020, החלה את פעילותה ב-15 באוקטובר 2021 ומונה כיום כ-4,860 עובדים. חברת התעופה, שבסיסה ברומא, נשאה בשנה שעברה כ- 15 מיליון נוסעים ויש לה צי מודרני של 96 מטוסי איירבוס, כולל 23 מטוסים ארוכי טווח ו-73 מטוסים קצרי טווח. הרכזת ברומא מציעה תנאים אידיאליים להרחבת רשת המסלולים המשותפת לכיוון אפריקה ואמריקה הלטינית, ובכך לספק ללקוחות חיבורים משופרים לחצי הכדור הדרומי. ITA Airways משרתת כיום בסך הכל 69 יעדים.

Exit mobile version