Site icon IAS

סוף לרומן בין לופטהנזה לטורקיש איירליינס

"חתול שחור" עבר בין 2 החברות בברית התעופה סטאר אלייאנס, לופטהנזה וטורקיש איירליינס לאחר שקבוצת לופטהנזה הודיעה על כוונתה לסיים את הסכם הקוד שר עם חברת התעופה הטורקית בחודש מרס 2014 מחוסר כדאיות מסחרית.

 

גורמי ענף התעופה באירופה טוענים שהקשר בין שתי חברות התעופה הפך "למלחמת עולם" מהרגע בו ראש ממשלת טורקיה, טאיפ ארדואן, פנה לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בדרישה לאחד את שתי חברות התעופה האירופאיות.

 

כידוע, חברת התעופה טורקיש איירליינס גדלה בקצב מהיר, נמל התעופה באיסטנבול פועל 24 שעות ביממה והיא זוכה לתמיכה כספית ממשלת טורקיה, תנאים שלא קיימים בקבוצת לופטהנזה.

 

קבוצת לופטהנזה רואה בה מתחרה הנוגסת במספר רב של יעדים ונוסעים. גורמים יודעי דבר מוסרים שבהנהלת קבוצת לופטהנזה, טורקיש איירליינס נתפסת כמתחרה קשה אף יותר מחברות התעופה של המפרץ הפרסי, אימריטס ואיתיחאד, שגדלות בקצב המהיר בעולם ומשקיעות במרץ רב כספים בקניית מניות בחברות תעופה ברחבי אירופה בפרט ובעולם בכלל.

 

חברת התעופה, טורקיש איירליינס מפרסמת בתגובה את הידיעה:" חברת התעופה טורקיש איירליינס ממשיכה לגדול ומעניקה שירות איכותי יחד עם קווי תעופה ענפים. כל זאת, בכללי תחרות הוגנים ברחבי העולם."

 

"טורקיש איירליינס מעניקה שירותים גם לכל הנוסעים בחברות התעופה החברות בברית התעופה סטאר אלייאנס כחלק מחברותה בברית וטיסות קוד שר ונקודות הנוסע המתמיד הן חלק מזה".

 

" לא נסכים להחלטה החד צדדית שנלקחה מצידה של קבוצת לופטהנזה ומקווים שהיא תשקול שוב את הנושא ותשנה את עמדתה".

 

האם בריתות התעופה, שכל כך חסרות לחברות התעופה הישראליות בדרך לגדילתן והתפתחותן עוברות תהליך של משבר בשוק תעופה עולמי כה תחרותי ואגרסיבי שיתרון הופך במהרה לחיסרון ? הזמן יגיד את שלו. 

Exit mobile version