Site icon IAS

סוף לסיפור: קובלט אייר נכנסה לפירוק

מטוס איירבס A320-200 של קובלט אייר שקרסה בשנה שעברה, צילום יח"צ

חברת התעופה הקפריסאית קובלט אייר (Cobaltair) נכנסה לפירוק מרצון ב-19 בדצמבר 2018 ומונה לה מפרק. בדף האינטרנט שלה נכתב כי הודעות על הליך הפירוק, כולל מימוש נכסיה, יפורסמו באתר.

קובלט סיימה את פעילותה ביום חמישי, ה-18 באוקטובר, לאחר שרשיון ההפעלה שלה, ה-Air Operator Certificate – AOC בוטל בשל מחסור במימון.

חברת הייבוא והייצוא היוונית Diversa SA הראתה עניין ברכישת חברת התעופה כחלק מאסטרטגיית הרחבת הגיוון העסקי שלה, אך זה דעך לאחר שבהליך בדיקת הנאותות (הדיו דיליג'נס) הראו הספרים על חוב של יותר מ-100 מיליון יורו (116 מיליון דולר).

קובלט אייר, שבסיסה היה בנמל התעופה של לרנקה, קפריסין, החלה לפעול בשנת 2016, במקביל להקמתן של חברות תעופה נוספות, בעקבות פירוקה של חברת התעופה סייפרוס איירווייס. בדצמבר 2017 התקבלה לארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט”א, לאחר שעמדה בתנאיו.

קובלט אייר. הטיסה מדי יום כ-2,500 נוסעים מקפריסין ואליה. צילום Depositphotos

קובלט אייר הפעילה טיסות ל-21 יעדים ב-12 מדינות באירופה, המזרח התיכון והמפרץ הפרסי. צי החברה כלל 2 מטוסי A319 ו-4 מטוסי איירבס  A320. חברת התעופה הקפריסאית הטיסה מדי יום כ-2,500 נוסעים מקפריסין ואליה, ביניהם גם לא מעט ישראלים וממשלת קפריסין מימנה את עלות החזרתם של נוסעים שנותרו ללא טיסה בעקבות הקריסה, עד ה-24 באוקטובר.

קובלט אייר טסה בין לרנקה ונתב”ג ואף השתתפה ביריד IMTM 2018 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב. את החלל שהותירה מילאו במהרה חברות התעופה האחרות הפועלות אל קפריסין וממנה ובהן סייפרוס איירווייס החדשה, אייג’יאן, ריינאייר והחברות הישראליות.

לטענת אנשי מקצוע, טעותה האסטרטגית של קובלט, שראתה עצמה כמחליפה של סייפרוס איירווייס, היתה להתמקד בקפריסין כשוק העיקרי ולא להתייחס אליה כאל עוד יעד, אלא שהשוק הקפריסאי אינו גדול דיו. כמו כן, קריסת קובלט היתה חלק מתופעה רחבה בהרבה

Exit mobile version