Site icon IAS

סאות' אפריקן איירווייס (SAA) פנתה להגנה מפני פשיטת רגל

יוהנסבורג בדרום אפריקה. . צילום Depositphotos

דירקטוריון חברת התעופה הדרום אפריקנית South African Airways הצביע בעד להכניס את המוביל הלאומי רווי החובות למקבילה הדרום אפריקאית של הליכי הגנת פשיטת הרגל האמריקנית – Chapter 11.

החברה אינה מבצעת טיסות לישראל.

חברת התעופה שבבעלות המדינה, דיממה מזומנים והרוויחה לאחרונה בשנת 2011. במשך השנים הואשמה החברה במנהיגות לא יעילה, בשחיתות, וכן בתנאי שוק שליליים שהובילו אותה לדרוש מימון בשווי של 1.5 מיליארד דולר מהממשלה, בעלת המניות היחידה שלה.

על רקע הגילויים האחרונים כי צברה הפסדים נוספים בסך 10.4 מיליארד ראנד (714 מיליון דולר) בהפסד לשנת הכספים 2017/18 ו-2018/19, יחד עם גל של שביתות הרסניות, הגישה החברה את בקשת ההצלה שלה.

"דירקטוריון SAA והוועד המנהל קיימו התייעצויות עם בעל המניות, המחלקה למפעלים ציבוריים (DPE), במאמץ למצוא פיתרון לאתגרים הכספיים המתועדים היטב של חברתנו", נכתב בהצהרה מהיום, ה-5 בדצמבר, "המסקנה שהתקבלה פה אחד הייתה להציב את החברה להצלה עסקית כדי ליצור תשואה טובה יותר לנושים ולבעלי המניות של החברה. יתרה מזאת, החברה מבקשת למזער את הרס הערך בין חברות הבת שלה ולספק את הסיכויים הטובים ביותר לפעילויות נבחרות בקבוצה להמשיך לפעול בהצלחה".

השר פרובין גורדאן אמר בהצהרה כי בד בבד עם כניסתה של SAA לחילוץ עסקי, המדינה והמלווים הפרטיים יספקו מימון 275 מיליון דולר למימון הפעילות.

איגוד סוכני הנסיעות בדרום אפריקה (ASATA) הודיע לחבריו כי הוא ממשיך לעקוב מקרוב אחר המצב ב-SAA בעקבות ההודעה כי מועצת SAA נקטה פעולות להעמדת המוביל הלאומי להצלה עסקית.

Exit mobile version