Site icon IAS

נפאל נלחמת על התייר הישראלי

אין כמעט ישראלי שטייל בנפאל, אשר לא מכיר את חברת הטיולים הנפאלית עם השם הישראלי כל כך: 'סוויסה'. מידי שנה מטיילים בנפאל כ-10 אלפים ישראלים (רובם בגילאי 21 – 30 או 50+). הישראלים בנפאל נעזרים ,לרוב, במדריכי טיולים, או בשירותים אחרים של חברת הטיולים 'סוויסה'.
 
הסיפור מאחורי החברה כבר הפך מזמן למיתולוגי, לא בזכות השחקן המפורסם 'מאיר סוויסה' אלא בזכות מר ארג'ון דהל, בעלים של חברת, Raging River Runner (P) Ltd.  שידועה כבר שנים רבות כסוכנות 'סוויסה', בשל דמיונו לשחקן הישראלי.
 
מידי שנה נעזרים בסוכנות 'סוויסה' אלפי ישראלים. לאחרונה, פרשו מהסוכנות עובדים, שהקימו סוכנויות מתחרות עם שמות דומים המטעים את התייר הישראלי. כדי למנוע הטעייה ולאפשר לישראלים לקבל את השירות של סוכנות 'סוויסה' המקורית החליט מר דהל ליזום את שיתוף הפעולה עם חברת התיירות הישראלית flyeast שנחשבת לחברה התיירות הגדולה ביותר בארץ למזרח- על מנת שזו תשווק עבורה את חבילות התיור בנפאל.
 
יריב פישר, מנכ"ל flyeast: "החברה שלנו מטיסה עשרות אלפי ישראלים בשנה למזרח הרחוק, דרך נתב"ג או בשיטת 'סע וטוס'- אוטובוס מישראל לעמאן ומשם טיסה למזרח דרך מדינות המפרץ, לאחרונה החלטנו לפתוח מחלקה חדשה, שתמכור לישראלים, הטסים לנפאל את שירותי סוכנות 'סוויסה- הצהוב', בניהם: הזמנת טיסות פנים, בתי מלון, איסוף מהשדה, שכירת פורטר (סבל), ארגון מסמכי כניסה לסובב האנפורנה, טיול רפטינג ועוד. אנו מציעים את השירותים במחירים מקומיים, שמאפשרים לצאת לטיול בראש שקט, מבלי להתמודד עם הבירוקרטיה הנפאלית ומבלי לבזבז זמן יקר בקטמנדו".
 
מר דהל מנהל סוכנות הטיולים 'סוויסה': " בשנת 1992 הקמתי את סוכנות הטיולים בטאמל שבקטמנדו וכמעט מיד הישראלים הדביקו לה את השם 'סוויסה' בגלל  הדמיון שלי למאיר סוויסה. מאז אף אחד לא מכיר את השם המקורי. הטיול המפורסם 'סובב  אנפורנה', מושך אליו אלפי ישראלים בשנה. בשל אורכו (14 יום), נוהגים רוב הישראלים להזמין דרכנו את הטיול וכמובן פורטר (סבל), שנושא עבורם את הציוד האישי. אנו מארגנים טיולים נוספים, כגון: רפטינג, טיול לאוורסט ביסקמפ ועוד. כדי לאפשר לישראלים לקבל את השירות שלנו ולמנוע הטעייה ורכישת שירותים מחברות בעלות שם דומה החלטנו לפתוח שלוחה בארץ שתנוהל ע"י flyeast".
 
המחלקה החדשה תנוהל ע"י בלו שהי ישראלי ממוצא נפאלי דובר עברית, הינדי ונפאלית, שעשה 'עליה' בעקבות אשתו הישראלית שאותה הדריך במזרח.
 

Exit mobile version