Site icon IAS

נערכים לשגרת החירום: פורסם מכרז להוספת טיסות מטען לשינוע סחורות

מטען המובל בתא הנוסעים של מטוס אל על. צילום אל על

מדי יום בשבועות האחרונים משונעות לישראל וממנה, כ-760 טון סחורות, מהן כ-60% יבוא וכ-40% יצוא. בתוך כך ציוד רפואי, רכיבים אלקטרוניים, ציוד צבאי ויבוא תעשייתי. הטסת מטענים דרך האוויר מהווה כ-1% מתנועת הסחר לישראל וממנה, בעוד מרבית הסחר – 99% מתבצע באוניות דרך הים.

עד פרוץ המלחמה, כ-50% מהמטען האווירי לישראל וממנה היה משונע בטיסות נוסעים וכ-50% בטיסות מטען. מאז ה-7.10.23, נוכח ביטול טיסות נוסעים רבות לישראל וממנה, רוב השינוע האווירי (כ-75%) נעשה באמצעות מטוסי מטען והשאר (כ-25%) בטיסות נוסעים.

בימים אלו נערך משרד הכלכלה והתעשייה למעבר לשגרת חירום, גם בתחום הסחר האווירי ומפרסם היום מכרז שנועד להעניק רשת ביטחון כלכלית לחברות תעופה. במסגרת המכרז, החברות הזוכות, יפעילו טיסות ליעדים נבחרים (באירופה, אסיה וארה"ב) בהתאם לדרישות המשרד, ובהתאם לצורך, כדי להבטיח העברת מטענים באופן מלא ורציף בהתאם לתנאים המשתנים בעת הזו.

במסגרת המתווה, שהופעל לראשונה ע"י משרד הכלכלה והתעשייה לתקופה מוגבלת במהלך הקורונה, החברות שיפעילו טיסות מטען ישירות לאותם יעדים, ייבחרו במכרז שיתבסס, בין היתר, על ההכנסה המבוקשת ע"י חברת התעופה, וזאת כדי למנוע עליית מחירים עבור היבואנים והיצואנים המשתמשים בשרותי הקו.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה: "ההיצע התעופתי הפועל כיום, מספק מענה למרבית צרכי התעשייה, זאת למרות ביטולי טיסות של חברות זרות מאז פרוץ המלחמה. יחד עם זאת, החלטנו שיהיה נכון להתכונן למצבים ותרחישים שונים ולפרסם את המכרז להשקת המתווה על כל מקרה, ואני מודה למשרד האוצר, לרשות התעופה האזרחית, איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים, שהתגייסותם המהירה סייעה להוצאתו לפועל של מתווה זה".

המכרז יהיה פתוח להגשת הצעות עד תאריך 5.12.23 והוא מיועד לחברות תעופה ישראליות וזרות בעלות יכולת להטיס מטענים לישראל וממנה.

Exit mobile version