Site icon IAS

נמשך הגידול החד בתנועת הנוסעים בנתב"ג

הגידול החד בתנועת הנוסעים בנתב"ג נמשך גם בעונת החורף הנוכחית עם עלייה במצטבר מתחילת השנה של  16.2%, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016. 1,033,896 נוסעים עברו  בנתב"ג במהלך חודש פברואר בלבד, עלייה של 12.1% בהשוואה לחודש בפברואר 2016. גם תנועת המטוסים (נחיתות והמראות) גדלה ב 10.6% עם 8,488 מטוסים בטיסות בינלאומיות.

המדינות הפופולאריות  בטיסות הבינלאומיות מנתב"ג היו בחודש פברואר: ארה"ב, גרמניה, טורקיה , צרפת,  ובריטניה ואחריהן רוסיה. יש לציין, כי טורקיה ורוסיה מהוות בסיסים לטיסות המשך ליעדים נוספים. הערים  שהובילו את מספר הנוסעים הגבוהה הן: פריז, מוסקבה לונדון וניו יורק.

יש לציין, כי בסיכום שנת 2016 בנתב"ג עברו בנמל 17,387,971 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות, כאשר למעלה מ-1.6 מיליון נוסעים התווספו לתנועת הנוסעים הבינלאומית, גידול בשיעור של 11% לעומת 2015.

רק 30% מהנוסעים הם תיירים

שמואל זכאי מנהל נתב"ג מסר כי "העולם התעופתי דינמי ומשתנה וכי הגידול המשמעותי בתעופה בישראל בשנת 2106 היה  של הישראלים., כאשר 70% מסך כלל  תנועת הנוסעים באותה השנה הייתה של נוסעים ישראלים ורק 30% הייתה תנועה של תיירים. "זהו אחוז הזרים הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות ונתון מדאיג מאוד לגבי  המוצר התיירותי בישראל ושינויי לטובה מבחינת מדיניות השמיים הפתוחים והוזלת מחירי הטיסות לצרכנים  הישראלים".

השפעת השמיים הפתוחים

עתה עם המשך הגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג, ניתן שוב לומר, כי זוהי תוצאה של מדיניות השמים הפתוחים, עליה חתם שר התחבורה ישראל כץ המציין, כי "הגברת התחרות על קווי הטיסות מביאה  לגידול  ישיר במספר הנוסעים והטיסות בנתב"ג  ולירידה במחירי כרטיסי הטיסה  תוך הרחבת ההיצע לנוסעים ".

שר התחבורה כץ מציין עוד, כי "פתיחת  שוק התעופה לתחרות והוזלת המחירים  לצרכן תוך מתן  מענה לגידול המאסיבי בתעופה האזרחית בישראל הינה המהפכה הצרכנית הגדולה ביותר שבוצעה בישראל בשנים האחרונות. הסכם השמיים הפתוחים הינו  אחד המהפכות הצרכניות החברתיות הגדולות של השנים האחרונות ממנה מרוויח הציבור ".

טרמינל 1 עובר לפעילות מלאה

החל מ-2 ביולי השנה יפתח  טרמינל 1 לנוסעי טיסות הלואו-קוסט ותורחב בו הפעילות המסחרית, כולל חנויות דיוטי-פרי והסעדה לנוסעים, כאשר שרות פטור ושמור יינתן גם לרוכשים בטרמינל 1. פתיחת טרמינל 1 לפעילות מורחבת הינה מחויבת המציאות לנוכח העלייה בתנועת הנוסעים בטרמינל, כאשר כבר היום מופעלת בו העברת נוסעים ל-160 טיסות בינלאומיות, שהן 13% מסך התנועה בנתב"ג , נתון הצפוי לעלות עם כניסתו  לפעילות  מלאה.

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version