Site icon IAS

נמל התעופה של פלמה דה מיורקה הוצף לאחר גשם כבד

נמל התעופה של פלמה דה מיורקה הוצף לאחר גשם כבד. צילום freepik

כמות גשם כבדה של 9 ס"מ לשעה פקדה ביום שלישי, ה-11 ביוני 2024, את נמל התעופה של פלמה דה מיורקה שנסגר זמנית. הגשם הציף חלקים מבניין הטרמינל והמסלול. נמל התעופה הוא מרכז נסיעות מרכזי של האיים הבלאריים בספרד, והסגירה גרמה לשיבושים בטיסות נכנסות ויוצאות.

נמל התעופה של פלמה דה מיורקה משמש כנמל התעופה השלישי העמוס ביותר בספרד, ומקבל בברכה למעלה מ-30 מיליון נוסעים מדי שנה. במהלך חודשי השיא של הקיץ, נמל התעופה אפילו מתחרה בתנועה של נמל התעופה לונדון הית'רו, נמל התעופה העמוס ביותר באירופה.

רשויות נמל התעופה הפעילו את תוכנית החירום שלהן והפנו טיסות נכנסות לנמלי תעופה סמוכים. טיסות נכנסות רבות הופנו עקב התנאים מפלמה דה מיורקה לאיביזה, מנורקה וברצלונה.

הצפה של מים נחוותה גם בבניין הטרמינל. מפעילת שדה התעופה Aena פרסמה הצהרה על השיבושים: "נמל התעופה של פלמה דה מיורקה הפסיק באופן זמני את הפעילות. זאת בשל הסערה החזקה וחוסר האפשרות לפעול בבטחה".

נמל התעופה של פלמה דה מיורקה נפתח מחדש מאוחר יותר ביום שלישי בערב, כאשר טיסות מוטות החלו לנחות בהדרגה. בעוד שנמל התעופה מתפקד, הנוסעים עדיין יכולים לצפות להשפעות מתמשכות מההצפה של נמל התעופה של פלמה דה מיורקה. לוחות הזמנים של הטיסות עלולים להשתבש מכיוון שחברות התעופה פועלות כדי להכיל טיסות מקורקעות ולהזמין נוסעים מחדש.

Exit mobile version