Site icon IAS

נמל התעופה בפרנקפורט מציע: חטיפים כשרים לדרך

פינוקים כשרים ממכונה אוטומטית חדשה מוצעים כעת באולם היציאה C בטרמינל 1 של נמל התעופה של פרנקפורט שבגרמניה. הבחירה היא בין סוכריות גומי בדמות דובים וממתקים יהודיים מסורתיים ועד לכרוב ממולא. החטיפים והמנות המיוחדות תואמים את כל חוקי הכשרות – כך מבטיחה הספקית, קמעונאית המזון מגדל, שמושבה בפרנקפורט, האחראית על המלאי במכונה. מגדל מספקת מוצרים כשרים גם לרבים ממשקי הבית בקהילה היהודית בפרנקפורט.

כפי שפורסם ב-IAS, בנוסף לטיסות לפרנקפורט מנתב"ג – שבינו לבין פרנקפורט נרשמו ב-2018 חצי מיליון תנועות נוסעים – תציע לופטהנזה בחורף גם טיסות בין נמל התעופה רמון לפרנקפורט. "הודות למכונה האוטומטית החדשה, לנוסעים היהודים יש גישה למזון וחטיפי אוכל לדרך, שהם מזינים ובעלי תעודת כשרות", אומר רב העיר פרנקפורט, אביחי אפל (Avichai Apel), ומברך על התוספת החדשה. "המיקום שנבחר גם הוא אידיאלי", הוא מוסיף. המכונה קרובה מאוד לדלפק הצ'ק-אין של אל על באולם היציאות C. חדר שהותאם לתפילה יהודית נמצא במרחק של כמה צעדים משם. "זהו שירות מצוין והמשך מוצלח לשיתוף הפעולה האינטנסיבי ארוך השנים בין נמל התעופה לקהילה היהודית בפרנקפורט", מדגיש הרב אפל.

מחיר המזון המוצע נע בין יורו אחד לשלושה יורו וניתן לשלם עבורו במזומן, בכרטיס אשראי, בפייפאל או ב- Apple Pay.

טרמינל 2 בנמל התעופה בפרנקפורט, לו מלאו 25 שנים. צילום Fraport

נמל התעופה של פרנקפורט חוגג 25 שנה לטרמינל 2

לפני 25 שנה הגיע המטוס הראשון לטרמינל 2: היה זה מטוס בואינג 747 של קתאי פסיפיק מהונג קונג עם 350 נוסעים על סיפונו. מאז החנוכה הרשמית ב-24 באוקטובר 1994, טרמינל 2 של נמל התעופה של פרנקפורט היה נקודת היציאה, היעד או תחנת מעבר לכ-200 מיליון נוסעים. המבנה הוזמן על ידי מפעילת נמל התעופה, חברת Fraport, וקבע מדדים חדשים באדריכלות הטרמינל בשנות ה-90'.

עם שטח כולל של 430,000 מ"ר, זה היה הטרמינל הראשון בעולם שיועד לדור החדש של מטוסים רחבי-גוף. כך ש-Fraport הניחה את היסודות לעתיד תעשיית התעופה המתפתחת, עוד לפני שהסופר ג'מבו A380 נכנס לייצור מלא. עם פתיחתו בשנת 1994 אירח המתחם 18 חברות תעופה. מאז עלה המספר ל-60 חברות תעופה מרחבי העולם הפועלות מטרמינל 2 והמתקן מטפל בכ-80,000 טיסות בשנה. רכבת מהירה מחברת בין הטרמינלים 1 ו-2  ומאפשרת לנוסעים לנוע מאחד לשני תוך 90 שניות בלבד.

פנים הטרמינל נהנה מחזית זכוכית בגובה 30 מטרים, המשפיעה שפע של אור יום טבעי ומבטיחה חווית שדה תעופה נעימה הן לנוסעים והן לצוות. אזור הצפייה במטוסים בשטח של 1,800 מ"ר נהפך ליעד פופולרי לביקורים.

ההיסטוריה של הטרמינל סומנה גם על ידי טרגדיה: ב-2 במרץ 2011, הותקף אוטובוס שעמד לפני בניין הטרמינל. שני אנשים נורו למוות ושניים נוספים נפצעו קשה. לאחר מכן תוגברו אמצעי הזהירות והאבטחה.

הקמת טרמינל 2 הייתה אבן דרך חשובה בהבטחת הכדאיות העתידית של הנמל ומעמדו כאחד משערי התעופה המובילים באירופה. כשטרמינל 2 נכנס לפעולה, הגיעו עד 100,000 נוסעים נכנסים ויוצאים מהנמל מדי יום. כיום, בתקופות עמוסות, מספר זה עשוי להגיע עד 240,000 ליום.

מאות טיסות בלוח החורף של נמל התעופה בפרנקפורט. צילום Fraport

לוח טיסות החורף – גידול בטיסות הבין-יבשתיות

בתחילת השבוע נכנס לתוקף לוח החורף של נמל פרנקפורט, בהתאמה לסיום שעון הקיץ של גרמניה. 88 חברות יציעו טיסות מנמל התעופה FRA ל-259 יעדים ב-99 מדינות בעולם ובכך הוא נחשב לנמל התעופה הבינלאומי המוביל בגרמניה.

חברות תעופה חדשות שיטוסו מפרנקפורט הן Corendon Airlines ו- Corendon Airlines Europe  עם טיסות סדירות לאיזמיר שבטורקיה ולמרקש במרוקו. חברת הלואו-קוסט הגרמנית יורווינגס תטוס גם היא מפרנפופרט בשת"ף עם החברה-האם שלה, לופטהנזה. יורוווינגס תטוס לברבדוס, מאוריציוס ולאס וגאס שבארצות הברית מפרנקפורט. גם חברת התעופה הגרמנית Condor תטוס ביעדים אלה. לופטהנזה תמשיך להציע חמש טיסות שבועיות לאוסטין, טקסס, שהושקו בקיץ השנה. כמו כן תציע לופטהנזה שתי טיסות יומיות לשיקגו בעונת החורף הקרובה. זאת ועוד, לופטהנזה תשמר את הקו פרנקפורט-טמפה עם שש טיסות שבועיות ליעד שמשי זה שבפלורידה.

יונייטד איירליינס תציע טיסות לחובבי הסקי להרי הרוקי בעונת החורף – שש טיסות שבועיות מפרנקפורט לדנבר, קולורדו. קונדור של לופטהנזה תטוס לרפובליקה הדומיניקנית ותוסיף שני איים קריביים ללו"ז החורף.

נמל התעופה של פרנקפורט. איך תשפיע העלאת המסים בגרמניה. צילום עירית רוזנבלום

מנגד: השפעה של ההאטה הכלכלית העולמית

מי שנגרעו מהמצבת של נמל התעופה של פרנקפורט הן WOW Air, Adria Airways ו- flybmi שקרסו ונעלמו מהשוק. יו"ר הדירקטוריון של Fraport AG, ד"ר סטפן שולטה (Dr. Stefan Schulte), אמר: "הגידול בשירותים הבין-יבשתיים משפר עוד יותר את הקישוריות הבולטת של ההאב בפרנקפורט. עם זאת, אנו מושפעים גם מההאטה הכלכלית העולמית וממספר סיכונים גיאופוליטיים כמו גם מהקונסולידציה של שוק התעופה האירופי ובעיות הקיבולת של חברות תעופה מסוימות עקב הקרקוע של מטוסי בואינג 737 MAX". שולטה התייחס גם להחלטתה של ממשלת גרמניה להעלות את המס על כרטיסי טיסה בטיסות-הפנים מ-7 ל-40 יורו למושב בהתאם למרחק הטיסה, בנסיון לצמצם את פליטת המזהמים באמרו כי "בסביבה קשה זו, העלייה המתוכננת תחליש עוד יותר את התחרותיות הבינלאומית של שוק התעופה הגרמני", כאשר מדובר בעיקר בתחרותיות של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה מול חברות לואו-קוסט באירופה כמו ריינאייר ואיזיג'ט.

Exit mobile version