Site icon IAS

נמלי התעופה של ברלין רושמים שיא במספר הנוסעים

חודש לפני סיום שנת 2016 , נתונים מרשימים מגיעים מברלין, בירת הרפובליקה הפדרלית של גרמניה. מספר שיא של נוסעים בכל הזמנים, 30 מיליון, נרשם עד לרגע זה בנמלי התעופה של ברלין, טגל ושונפלד. סוכנות הידיעות DPA מעריכה שהמספר יטפס ויגיע ל-32 מיליון עד סוף השנה.

מספר הנוסעים בעשרת החודשים הראשונים של השנה זינק ב- 11.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסיבות מיוחסות איך לא, לחדירת חברות הלאו קוסט- איזי ג'ט וריינאייר והיעד התיירותי, ברלין, שממשיך לתפוס תאוצה משמעותית.

לפני עשור, 18.5 מיליון נוסעים פקדו את שדות התעופה של ברלין, מה שהביא להחלטה להקים נמל תעופה חדש, ברלין ברנדנבורג, שכידוע בנייתו לא הסתיימה עד לרגע זה. תקציב הבנייה תפח מ-1.7 מיליארד אירו ל- 5 מיליארד אירו ופתיחתו צפוי בסוף שנת 2017 או בתחילת 2018 (למעלה מ-5 שנים לאחר המועד המקורי). מומחים סבורים שהוא יוכל לארח כ-27 מיליון נוסעים בשנה. התכנון המקורי היה להפסיק את פעילותו של נמל התעופה טגל עם פתיחתו של השדה החדש אך לאפשר לנמל התעופה שונפלד להמשיך בפעילותו לתקופת מעבר.

Nancy Kauffmann   היא הנוסעת ה-10 מיליון בנמל התעופה שונפלד השנה ולרגל האירוע היא התקבלה בזר פרחים ובכרטיס טיסה זוגי לאגאדיר, שבמרוקו, שם תחגוג את ירח הדבש עם בן זוגה.

כאמור, בשנת 2015 רשם נמל התעופה שונפלד כ- 8.5 מיליון נוסעים והוא גדל בקצב מהיר במספר הנוסעים המבקרים בו.

 

Exit mobile version