Site icon IAS

נורוויג'ן אייר שאטל רוכשת את Widerøe, חברה נורבגית לטיסות אזוריות

נורוויג'ן אייר שאטל . צילום החברה

נורוויג'ן אייר שאטל (Norwegian Air Shuttle), חברת הלאו-קוסט חתמה על הסכם עם חברת WF Holding AS לרכישת Widerøe, חברת התעופה האזורית הגדולה בנורבגיה. ההסכם יספק ללקוחות רשת מסלולים רחבה יותר ומגוון אפשרויות בחירה. בנוסף, זה גם יתרום להבטחת מקומות עבודה מקומיים בנורבגיה. Widerøe תמשיך להתקיים כחברה נפרדת עם מותג משלה, ארגון ומטה ב-Bodo. עלות הרכישה עומדת על 97 מיליון יורו.

Widerøe מכסה יותר מ-40 שדות תעופה קטנים ובינוניים ברחבי נורבגיה, בנוסף לכמה שדות תעופה גדולים יותר באירופה, בעוד נורוויג'ן אייר שאטל מציעה יותר מ-300 קווי תעופה ל-114 יעדים בצפון נורבגיה ואירופה. מתוך 107 קווי תעופה בנורבגיה, 85 מופעלים על ידי Widerøe ו-22 מופעלים על ידי נורוויג'ן אייר שאטל, רק 5 חופפים וניתן להפעיל את כולם עם מטוסי סילון סטנדרטיים.

"זוהי אבן דרך בתולדות התעופה הנורבגית. שתי חברות התעופה שלנו קיימות זו לצד זו במשך שנים רבות ואף אחד לא מכיר את שוק התעופה בנורבגיה טוב יותר. עם העסקה הזו, ניצור כעת הצעה יעילה ומקיפה יותר עבור כל הלקוחות ", אמר גייר קרלסן (Geir Karlsen), מנכ"ל נורוויג'ן אייר שאטל.

פיורד ייראנגרפיורד, נורווגיה. צילום freepik

Widerøe היא קבוצת התעופה הוותיקה ביותר בנורבגיה. מטה חברת התעופה בבודו ויש לה משרדים אדמיניסטרטיביים באוסלו. ל-Widerøe יש צי של קרוב ל-50 מטוסים והיא מחזיקה בנתח שוק של כ-20% בשוק המקומי הנורבגי, הנמדד לפי מספר הנוסעים.

"ל-Widerøe יש היסטוריה של כ-90 שנים, ואנחנו ערבים לרשת קווים מתפקדת היטב בנורבגיה האזורית. למרות שיש לנו טביעת רגל מוצקה בנורבגיה, אנחנו קטנים יותר בהקשר בינלאומי. רמת המס על טיסות בנורבגיה גבוהה במיוחד, והדבר, בשילוב עם תחרות בינלאומית עזה, מקשה על חברת תעופה אזורית קטנה יותר להתמיד ללא שותף חזק. לכן אנו שמחים מאוד לשלב כוחות כעת עם נורוויג'ן אייר שאטל, ואנו נרגשים לקבל בעלים השואף לפתח את שתי החברות הלאה. אנו משוכנעים שהפתרון הזה הוא האינטרס הטוב של Widerøe, העובדים שלנו, ולא פחות מכך של הלקוחות שלנו", אמר שטיין נילסן (Stein Nilsen), מנכ"ל Widerøe.

Exit mobile version