Site icon IAS

מתפרעים בטיסה? לא בוויזאייר

מטוס וויזאייר. החברה מצמצמת את פליטת דו תחמוצת הפחמן. צילום יח"צ

חברת התעופה Wizz Air מצטרפת לקמפיין “Not on my Flight” שהושק על ידי האיחוד האירופי לבטיחות התעופה (EASA) במטרה לצמצם את מספר המתפרעים בטיסות האירופיות ולהגן על זכותם של הנוסעים לחוויה שלווה ונעימה.

מנתוני EASA עולה כי ב-2018 היה גידול של 34% במקרי אלימות בקרב כלל נוסעי חברות התעופה באירופה לעומת שנת 2017. לפרטים נוספים בהודעה המצורפת.

בוויזאייר מציינים כי מספר התקריות על טיסותיהם היה יציב בשנים האחרונות, עקב הכללים הקפדניים שהנהיגה החברה וצוות מאומן היטב.

למרות שמספר הנוסעים המתפרע קטן מאוד בהתחשב במספר הכולל של הנוסעים בטיסות, ההשפעה של פעולותיהם יכולה להיות השפעה לא פרופורציונלית הן על צוות הטיסה והן על הנוסעים האחרים. התנהגות משבשת, כגון שתייה מוגזמת ושיכרות, עישון בשירותים, אלימות מילולית או פיזית כלפי הצוות או הנוסעים האחרים או אי עמידה בהוראות הצוות, יוצרת סיכון מיותר לפעילות השוטפת של הטיסה, על ידי הפרעה לפעילות הצוות ויכולה גם להוביל עיכובים משמעותיים.

בתור אחד מחברות הלואו-קוסט המובילות באירופה, בטיחות ואבטחה תמיד היו בראש סדר העדיפויות שלה, אומרים בוויזאייר.

נוסע מעשן בחדר השירותים במטוס. מתוך סרטון אילוסטרציה של וויזאייר

לדברי מנהל התקשורת הארגונית של וויזאייר, לכל נוסע ואיש צוות יש את הזכות לטיסה בטוחה ללא אלימות מילולית או פיזית. "על טיסה להיות חוויה מהנה שבה הנוסעים מתייחסים זה לזה ואל הצוות בכבוד".

בחברת התעופה צי מטוסים מהצעירים והמודרניים ביותר בעולם, כאשר הגיל הממוצע של 111 מטוסי האיירבוס A320 ו-A321 שלה הוא 4.5 שנים. חברת התעופה גם מראה אפס סובלנות להתנהגות פוגעת כלפי הנוסעים מצוות האוויר שלה, המונה 4,500 עובדים. לצד זאת, הצוות מטפל ביעילות בנוסעים פרועים ועובר הדרכות חוזרות ונשנות בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות לגבי נוסעים מתפרעים.

מאז טיסת הבכורה של  Wizz Air מתל אביב לבודפשט, החברה ממשיכה לשלב קווים חדשים בהתאם לצרכי הלקוחות ונוכחותה מתחזקת כל העת. החברה מציעה מישראל ואליה 24 קווים ל-10 מדינות ברחבי אירופה, הטיסות ממריאות מנתב"ג ועובדה ונוחתות בין היתר בלובלין, קראיובה, קושיצה, לונדון-לוטון וורנה.

Exit mobile version