Site icon IAS

מתחילים לשווק את נמל התעופה רמון בתמנע

רשות שדות התעופה (רש"ת) מתחילה לשווק את נמל התעופה רמון בתמנע. הרשות תציג ביתן בוועידת הסלוטים, שתתקיים בתחילת נובמבר בסינגפור ובו תשווק גם את נמל התעופה הדרומי החדש. ההחלטה באה כדי להרחיב את רשת הסלוטים בישראל במסגרת שיווק נמלי התעופה הבינלאומים שלה בשווקים חדשים בעולם. השאלה הנשאלת כעת – האם המאמצים וההשקעות ירדו לטמיון בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים?

טרמינל הנוסעים החדש יבנה על שטח של כ-30 אלף מ"ר וייתן מענה ליותר משני מיליון נוסעים בשנה. הטרמינל יכלול אולמות מרווחים לנוסעים, בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות וחנויות דיוטי פרי.  המכרז להקמת הטרמינל החדש יצא לדרך פחות משנה וחצי מאז הנחת אבן הפינה להקמת נמל התעופה.

בינתיים נמשכות העבודות לבניית מגדל פיקוח שיתנשא לגובה של כ-50 מטר. כמו כן, נמשכות עבודות סלילת מסלולי הנחיתה וההסעה, עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, רחבות חניה למטוסי טורבו-פרופ, מגרשי חנייה לכלי רכב ומערך כבישים מהיר בין ארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון, שיובילו את הנוסעים מנמל התעופה רמון לאילת, בתוך 10 דקות בלבד.

"אינתיפאדת הסכינים"

באשר לתיירות הנכנסת לאור "אינתיפאדת הסכינים", כותב השבוע יואל נווה הכלכלן הראשי של משרד האוצר, כי בחודש ספטמבר 15 נרשמו כ-225 אלף כניסות של תיירים לישראל, עלייה של 1% לעומת חודש אוגוסט 15, והמשך למגמת ההתאוששות של ענף התיירות בישראל.

בנוסף, מציין יואל כי מספר כניסות התיירים לישראל בחודש ספטמבר (במונחים מנוכי עונתיות) רשם שיא מאז השפל בחודשים יולי-אוגוסט 2014 ( מבצע "צוק איתן").  יחד עם זאת הוא מדגיש, כי "סביר להניח כי על רקע המתיחות הביטחונית תירשם ירידה בהיקף כניסות התיירים בחודשים הקרובים".

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, לעומתו סבור כי תנועת התיירים לישראל בחורף לא תפגע גם בהמשך, מכוון ש-60% ממנה היא תיירות צליינית, שמגיעה ממניעים דתיים. המשך תנועת הצליינים לישראל מכניסה כספים למלונאים ומאפשרת להם לשרוד ונהנים ממנה גם האתרים השונים, שבהם הם מבקרים.

המלונאים מצדם מעוניינים גם ב-40% של התיירים הנותרים ודאגתם גוברת בעקבות הערכת אנליסטים כי המשך האירועים הביטחוניים עלולים לבלום את מספר כניסות התיירים ואף להוביל למשבר.

פיגוע כלכלי

בתיירות הפנים מהווים הישראלים את הגורם המאזן, בעיקר בתקופה שבה התיירות הנכנסת עדיין לא התאוששה ממשבר צוק איתן. ביציאות לחו"ל הישראלים מהווים את הגורם המרכזי שעליהם מתחרות כל חברות התעופה – המסורתיות, השכר והלואו קוסט. לכן, פגיעה בכיסם של הישראלים תפגע בכל תעשיית התעופה והתיירות. קשה להתעלם מהעובדה שאירועי הביטחון גורמים מעשית לפיגוע כלכלי, שבו אנשים ממעטים לצאת מהבית, לפקוד חנויות ועסקים. על פי הערכות אנליסטים אירועי הביטחון גרמו עד כה לירידה בהיקף עסקאות האשראי בכ-10%, בהשוואה לימים רגילים.

יתרה מכך, האירועים הביטחוניים תפסו את ישראל בתקופה שבה כמעט ונעצרה הצמיחה. לכן, הפגיעה הקשה בעסקים בגלל אירועי הביטחון עלולה לגרום להצטמקותם וליצירת פוטנציאל של הורדות שכר ואפילו פיטורים. אם כך יהיה, ידולל הכסף הפנוי של הישראלים. דילול שמשמעותו פחות תיירות ונופש – פנים ארצית, או בחו"ל.

"התיירים מרוצים ומרגישים בטוחים"

נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות מציין, כי בשלב זה לא נרשמה פגיעה בתיירות הנכנסת אם כי ישנה עצירה בהזמנות עתידיות. "ביקרתי השבוע בכמה מלונות בארץ ובנצרת וראיתי, כי התיירים המגיעים אלינו מרוצים ומרגישים בטוחים. באשר לתיירות הנכנסת יהיו בעזרת משרד התיירות, הרבה קמפיינים שיווקיים בחו"ל ונקווה שההזמנות יתחדשו".

עוד מציין בר ניר, כי בדרך כלל תיירות החוץ מממנת את התיירות הישראלית, הזוכה למחירים נוחים בעיקר בגלל הדילים המוצעים לוועדים. "תנועת הישראלים במלונות בארץ חשובה מאוד ואני מקווה שהיא תחזור במהרה. אנחנו נפנה למשרד התיירות לצאת בקמפיינים בסגנון 'עכשיו הזמן לנפוש בישראל' ".

בר ניר הדגיש כי מערכת הביטחון במלונות תוגברה. "בתחום זה אנחנו מערכת מונחת המבצעת הכל בהתאם להוראות המשטרה וגורמים נוספים".

Exit mobile version