Site icon IAS

מתחילים לשדרג את טרמינל 3 וטרמינל 1

בדרך לזרועות של טרמינל 3. שלוש זרועות ייסגרו לשיפוץ. צילום עירית רוזנבלום

טרמינל 3 בנתב"ג ישודרג בסכום אומדני של יותר מ-80 מיליון שקל וטרמינל 1 בסכום של 150 מיליון שקל נוספים. הסכום הכולל של כ-230 מיליון שקל יילקח כולו מתקציב רש"ת, כפי שאושר בתקציב הפיתוח לשנים 18/19. כך החליטה רשות שדות התעופה (רש"ת) בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים וההיערכות  לעונת השיא הבאה של 2019.

אזור כבודת היד של טרמינל 3 ישודרג ויתווספו לו טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות ייעול בקליטת יכולת קבלת הנוסעים ומעברם המהיר יותר. השנה נוספו  14 עמדות  וטכנולוגיות בידוק כבודת-יד חדשות שהותקנו לקראת עונת קיץ 2018. השירותים לציבור בשלוש הזרועות  B,C,D ובאולמות הציבוריים ישודרגו , מערכות VDGS –Visual Docking Guidance System, שהם אמצעי הנחיית המטוסים לרחבות החניה ליד השרוולים, יוחלפו למערכות המשוכללות ביותר, כל חדרי ה-VIP  בזרועות B,C,D  יעברו מתיחת פנים וכל השטיחים שהונחו בשנת 2003 בשלושת הזרועות יוחלפו.

כדי לאפשר את שידרוג הזרועות "הוותיקות" בטרמינל 3, תסגרנה לסירוגין במשך החודשים הקרובים זרועות B,C ו-D תוך שימוש בזרוע E, שהושלמה לקראת עונת קיץ 2018 ועומס הטיסות יחולק בין שאר הזרועות.

בעקבות הגידול בתנועת הנוסעים בטרמינל 1, הוא ישודרג על מנת לאפשר ל-3 מיליון נוסעים לעבור בשעריו, בסכום של כ-150 מיליון שקל.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, ציין כי רפורמת השמים הפתוחים הפכה את ישראל לחלק אינטגרלי ממדינות האיחוד האירופי בכל הנוגע לתחום התעופה ופתחה בפני ישראל כ-500 נמלי תעופה ברחבי אירופה ללא כל הגבלה.

יוון הובילה בחגי תשרי

איוס ניקולאוס שבכרתים, יוון כבשה את המקום הראשון בחגי תשרי ואחריה טורקיה ואוקראינה. צילום Depositphotos

חודש ספטמבר, חודש החגים, הסתיים ב 2.2 מיליון נוסעים בנתב"ג – עלייה של 12%. שלוש חברות התעופה הישראליות ניצבו בראש רשימת חברות התעופה בנתב"ג, כמו גם בחודש אוגוסט: אל על היתה ראשונה בנתב״ג והטיסה 446,515 נוסעים. ארקיע במקום השני עם 118,541 נוסעים ושלישית ישראייר – עם 100,857 נוסעים. רביעית ניצבה חברת התעופה ההונגרית וויז אייר עם 99,391 נוסעים .

בשלושת חודשי השיא של עונת הנסיעות השנה – יולי אוגוסט וספטמבר – עברו בנתב"ג כ-7.5 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. לפי הצפי של רש"ת, תנועת הנוסעים בנתב"ג בכל 2018 תגדל בכ-2 מיליון נוסעים נוספים עד סוף השנה, כאשר מתחילת השנה עברו בנמל יותר מ-17 מיליון נוסעים.

חברות התעופה המובילות את טבלת תנועת הנוסעים מתחילת השנה הן: אל על, טורקיש איירליינס, וויזאייר, איזי ג'ט וישראייר. 30% מנתח הנוסעים בנתב"ג הינו של חברות התעופה הישראליות. חברות התעופה שרשמו את הגידול המשמעותי ביותר בספטמבר הן ארקיע, וויז אייר וריינאייר.

בטרמינל 1 עברו מתחילת השנה יותר מ-1.5 מיליון נוסעים, המהווים גידול של 47% .

Exit mobile version