Site icon IAS

מתוכננת שביתה בנתב"ג ? בית המשפט יקבע

רשות שדות התעופה הוציאה הבוקר הודעת טHיס (NOTAM – Notice to Airmen) מסודרת לחברות התעופה תחת הכותרת "תיתכן שביתה" כדי לצמצם למינימום את הפגיעה בציבור הנוסעים, אם תממש השביתה החל מיום שישי אחר הצהריים וכלה במוצאי שבת, כשהעבודה תתנהל במתכונת שבת.

הודעת הטייס יצאה לכל חברות התעופה לאחר ישיבת תאום , בראשות  שמואל זכאי מנהל נתב"ג שבה השתתפו חברות תעופה, רשות האוכלוסין, משטרה וחברות שרותי קרקע. בהתאם להודעת וועד רשות שדות התעופה ייסגר נתב"ג להמראות ולנחיתות החל מיום שישי ה-1 בדצמבר בשעה 17:00 זמן מקומי ועד צאת השבת ה- 2 בדצמבר בשעה 18:00 זמן מקומי.

הבידוק הביטחוני בצאת השבת והרישום לטיסה (צ'ק אין) יתחיל בשעה 18:00 במטרה לאפשר את ההמראות הראשונות מנתב"ג בשעה 21:00. נתב"ג יהיה מבצעי באופן מלא ולכן כל היחידות המבצעיות והתפעול – מגדל הפיקוח, כבאות, מרכז מבצעים, ביטחון, סבלים ויחידת השרות למטוסים- יהיו במשמרות מלאות.

הוקם צוות מיוחד הכולל את נציגות הוועד והנהלת הנמל לאישור בקשות חריגות לנחיתות והמראות ובכלל זה טיסות אמבולנס. הנהלת נתב"ג וצוותי העובדים נערכים לטיפול בנושאים, אשר טיסתם תאחר את הסגירה והם יישארו בנמל התעופה, החל ממזון לתינוקות וכלה במזרונים ושמיכות.

בשעות הקרובות כאשר התמונה תתבהר יגיעו להנהלת נתב"ג בקשות מחברות התעופה להקדים או לאחר את הטיסות, או שיתכנו גם ביטולי טיסות.

160 טיסות היו אמורות לנחות או להמריא בזמן סגירת נתב"ג ובנמל אמורים היו לעבור כ-25 אלף נוסעים.

רשות שדות התעופה קוראת לציבור הנוסעים להתעדכן בחברות התעופה ובאתר האינטרנט של רשות שדות התעופה, בכל הקשור לטיסתם המתוכננת.

הכרזת עיצומים

ועד עובדי רשות שדות התעופה הכריז אתמול על עיצומים בפעילות בנתב"ג בשבת שבמסגרתה יפעלו העובדים במתכונת יום הכיפורים עם כניסת השבת ועד צאתה, שמשמעותה – שלא יהיו המראות ונחיתות. הוועד שכבר לפני כשבועיים נכנס להליך סכסוך עבודה, הכריז על העיצומים לאחר ששר הפנים אריה דרעי הקים ועדה בה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה, במטרה לבדוק מהלך שיביא עבורם הכנסות מנתב"ג.

יש לציין, כי הנהלת רש"ת הגישה כבר עתירה באותו עניין לבג"ץ, אבל הקמת הוועדה האיצה את החלטת ועד העובדים להכריז על עיצומים, במטרה להקדים את הדיון בבג"ץ.

לא פעם ראשונה שרוצים את כספי הרשות

העובדים טוענים, כי זו לא הפעם הראשונה שראשי רשויות בשפלה מעוניינים לקבל כספים מרשות שדות התעופה, אולם, לדבריהם, ראש הממשלה התחייב בכתב, כי לא ייגבו כספים מהרשות. במיוחד לאור העובדה שהרשות איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, היא לא מקבלת שום שירות מאף יישוב באזור ומתנהלת באופן עצמאי ועל חשבונה. הרשות לא מקבלת שירות מוניציפאלי מאף אחד מהישובים הסמוכים, משלמת מסים למדינה בשווי חצי מיליארד שקל בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים, או לפחות מסובסדים, על ידי המדינה, אך הרשות מממנת אותם מהכנסותיה.

מבקשים להמתין לדיון המשפטי

יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן: "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות והכל עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח. אם יוזמה זו תצא אל הפועל, הראשונים שישלמו את המחיר, אלה הם אלפי העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. ראשי הרשויות אולי שכחו אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושבי האזור".

עוד מתברר, כי יו"ר הוועד פנחס עידן שלח מכתב בעניין לראש הממשלה, אך לא קיבל כל תשובה וגם הנהלת רשות שדות התעופה שלחה מכתבים בנושא למשרד הפנים וגם הם לא נענו.

בשלב זה נערכת רשות שדות התעופה לקראת הגשת בקשה לצו מניעה לבית הדין לעבודה היום אחר הצהריים, במטרה למנוע את השיבושים. בשיחה עם IAS אמר פנחס עידן יו"ד הוועד, כי העובדים יצייתו להחלטת בית הדין לעבודה.

Exit mobile version