Site icon IAS

משרד התיירות פועל להגדלת ההיצע המלונאי

משרד התיירות ממשיך לפעול לעידוד הגדלת היצע  חדרי המלון בישראל. השבוע אישרה מנהלת ההשקעות במשרד התיירות מענקים לשיפוץ הקמה והרחבה של 6 בתי מלון ברחבי הארץ, שיוסיפו 146 חדרים להיצע המלונאי הקיים. היקף השקעת היזמים: למעלה מ- 80 מיליון שקלים. המלונות אשר יקומו ויורחבו בירושלים, באילת, בחיפה, ברמת הגולן ובגינוסר, יזכו למענקים ממשרד התיירות בגובה של כ-17.5 מיליון שקלים.

 

באילת, שבעקבות הוספתה למפת אזורי העדיפות לתיירות זוכה למענקים מהמשרד, יורחב מלון אורכידאה הריף ב-12 חדרים נוספים בהשקעה של כ- 8.5 מיליון שקלים. בירושלים, יורחב מלון מונטיפיורי ל-57 חדרים. כמו כן, יוקם מלון חדש ברחוב הנביאים עם 50 חדרים, בהשקעה של כ- 30.5 מיליון שקלים. בחיפה יוסב מבנה טמפלרי ייחודי למלון חדש שיכלול 45 חדרים במושבה הגרמנית בעיר. מלון גינוסר על שפת הכינרת, יורחב ב- 20 חדרים נוספים וכן תבנה מלונית חדשה בצומת בית המכס ברמת הגולן שתכלול 19 סוויטות.

 

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "הגדלת ההיצע המלונאי מגבירה את התחרות וגורמת להפחתת עלויות הנופש עבור ישראלים רבים וגם עבור תיירים מחו"ל, שמספרם עולה בהתמדה ודורש היערכות לקליטתם".

 

מתחילת השנה אישר משרד התיירות 23 בקשות למענקים בסכום של כ-203 מיליון שקלים למטרות שיפוץ, הרחבה או הקמה של בתי מלון חדשים בישראל. הפרויקטים שאושרו מתחילת שנת 2012 צפויים להוסיף להיצע האכסון המלונאי 1,123 חדרים. 424 חדרים נוספים נמצאים כעת בתהליכי שיפוץ. זאת בסך השקעה מצטברת של יזמים בסכום של כ-770 מיליון שקלים.

 

במשרד התיירות מצפים לבקשות נוספות למענקים, שיוגשו במסגרת שני נהלים שפורסמו לאחרונה: להקמה והרחבה של בתי מלון באזור ים המלח,  ולהשבה והסבה של מבנים לבתי מלון. המועד האחרון להגשת הבקשות, להם הקצה המשרד כ-30 מיליון שקלים, הוא ב-15 וב-27 באוגוסט בהתאמה.

Exit mobile version