Site icon IAS

משרד התחבורה מיישם את הסכם "השמיים הפתוחים"

כנס התעופה הבינלאומי השישי של מכון פישר ורשות התעופה האזרחית התקיים היום, יום ב', בהרצליה. בפתיחת הכנס דיבר מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי ואמר:

 

"פיתוחה של התעופה האזרחית וכשירותה הם יעדים חשובים בישראל. התעופה האזרחית בישראל היא מרכיב חשוב בכלכלה ומעסיקה 20 אלף עובדים במגוון רחב של מקצועות".

 

" אחד ההישגים החשובים ביותר של משרד התחבורה הוא הארגון מחדש של רת"א, שאחרי שלוש שנים של פעילות מאומצת החזירה את ישראל לקטגוריה 1 ברמת הבטיחות של התעופה. זה לא היה קל ומגיע לגיורא רום כבוד גדול. הוא לקח גוף גוסס והקים אותו עם פעילויות רבות שנחלו הצלחה".

 

"הישג משמעותי נוסף הוא הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי. הממשלה החליטה ועמדה בזה ושר התחבורה, שהוא בולדוזר בתשתיות, אזר אומץ וקידם אותה בנחישות רבה. הכוונה היא להוריד את מחירי הטיסות לחו"ל ולעודד תיירות נכנסת שיביאו מקומות עבודה והכנסות למשק מתיירות ושירותים. חשוב לי להגיד שנאפשר לחברות התעופה הישראליות להיערך בהתאם. נהיה עם ראש פתוח וחשוב לנו לשמור על חברות התעופה של מדינת ישראל".

 

רש"ת החלה בהיערכות לקליטת חברות תעופה נוספות שמעוניינות להגיע לישראל. לאחרונה גם הסבו את טרמינל 1 לנושא זה ופתחו אולם חדש שיטפל בטיסות הלואו קוסט.

 

"משרד התחבורה מטפל בתשתיות בכל רחבי הארץ: רכבות, כבישים ועוד אך גם בתשתיות התעופה נעשו צעדים חשובים. בנתב"ג מקדמים את פרויקט שדרוג המסלולים ומגדל הפיקוח החדש בגובה 100 מטר שייחנך בסוף 2014. בנוסף, שדרוג המסלולים שיסתיים במהלך 2014. השדרוג יכפיל את מספר תנועות המטוסים מ-24 המראות ונחיתות בשעה ל-50 וזה נותן מענה לשמיים פתוחים. כמו כן ממשיכים את פיתוח שדה התעופה בתמנע, שייפתח במהלך 2017 ואני מקווה שהליכי המכרז ועבודות התשתית יתקדמו כמו שצריך, כמו גם המכרז לטרמינל שייצא בשנה הבא".

 

"שדה דב והרצליה שנבנו במקומות מרוחקים מיישוב ועם הזמן נהיו במקומות מרכזיים – ההתפתחות האורבנית הגיעה אליהם. אין הצדקה לקיומם במיקום הנוכחי וגם לכך אנו נערכים. בהתאם להחלטת הממשלה שדה דב יפונה ב-2018. חברות התעופה ארקיע וישראייר יעתיקו פעילות לנתב"ג. שדה דב ישחרר 1300 דונם, וזו תרומתנו הצנועה למצוקת הדיור, מדברים על 15000 יחידות דיור".

 

"לגבי הרצליה, זו החלטת המועצה הארצית. אנחנו בודקים מספר חלופות, אני מקווה שבחודשים הקרובים נצליח להציג את החלופות כדי להגיע לדברים מוסכמים. יושב פה ראש עיריית הרצליה. אם נוכיח שאנו מבצעים מספר פעולות כדי לתת מענה. אני לא פוסל שנפנה למועצה הארצית שנבקש להאריך את הזמן לפעילות השדה ולתת אפשרות להיערך לחלופות אחרות".

Exit mobile version