Site icon IAS

משרד התחבורה האמריקני דורש שירותים נגישים יותר במטוסים

נוסע בעל מוגבלות עם מלווה בדרכם למטוס. צילום freepik

משרד התחבורה האמריקני (U.S. Department of Transportation) פרסם תקנה חדשה בה הוא דורש מחברות התעופה לפחות תא שירותים אחד גדול מספיק כדי להכיל נוסע בעל מוגבלות ומלווה. יחד עם זאת, התקנה החדשה עלולה לקחת שנים ולא תחול על כל המטוסים.

בשלב ראשון, התקנה תחול על מטוסים צרי גוף (חד מעברים) חדשים עם לפחות 125 מושבים. בנוסף, לוח הזמנים לדרישה תכלול מטוסים חדשים שיבנו תוך 12 שנים, מה שיאפשר לחברות התעופה ויצרניות המטוסים מספיק זמן לפתח ולעצב את השירותים. משרד התחבורה האמריקני ציין גם שיש להוסיף אביזרים כמו ידיות אחיזה וברזים נגישים בתוך השירותים במטוסים שנמסרו לאחרונה. ניתן ליישם את השינויים הללו כבר עד חודש יולי 2026 מכיוון שהעיצוב החדש דורש פחות זמן ביצוע.

"אנו גאים להודיע על התקנה החדשה שתהפוך את חדרי השירותים במטוסים לנגישים יותר, ותבטיח לנוסעים בכיסאות גלגלים אותה גישה וכבוד כמו לשאר ציבור הנוסעים", אמר מזכיר משרד התחבורה האמריקני, פיט בוטיג'יג (Pete Buttigieg), בהצהרה לתקשורת.

Airlines for America, קבוצת הסחר המייצגת את חברות התעופה הגדולות בארה"ב, אמרה בהצהרה שהיא מחויבת לתקנה החדשה, היא גם הוסיפה שמשרד התחבורה צמצם את ציר הזמן לפיתוח השירותים הנגישים הללו עם התקנה החדשה.

"חברות התעופה האמריקניות תומכות באופן מלא בשירותים נגישים במטוסים חד-מעברים ועובדות יחד עם קהילת הנכים, משרד התחבורה ובעלי עניין בתעשייה במשך שבע שנים על פתרונות", נכתב בהצהרה של Airlines for America.

נוסע בכיסא גלגלים בכניסה למטוס. צילום freepik

נגישות מטוסים לנוסעים עם מוגבלות היא כבר מזמן עניין הנמצא על שולחנה של תעשיית התעופה. המושבים, השירותים והמסדרונות של מטוס הם צרים מטבעם, מה שמקשה על כניסת ציוד כמו כסאות גלגלים. מספר נוסעים בעלי מוגבלויות ציינו שהם אפילו מגבילים את צריכת הנוזלים שלהם לפני העלייה למטוס כדי להימנע משימוש בשירותים של המטוס במהלך הטיסה.

נוסעים בעלי מוגבלויות חייבים גם לוותר על כסאות הגלגלים שלהם לטובת כסאות שהונפקו על ידי חברת תעופה, מה שעלול להפוך את תהליך הטיסה לקשה עוד יותר. בנוסף על הבעיות במטוס, נוסעים רבים עם מוגבלות דיווחו גם על קבלת כיסאות גלגלים שבורים בתביעת כבודה ועומדים בפני יחס משפיל מצד צוות חברות התעופה ונמל התעופה.

יחד עם זאת, שירותים מורחבים שתופסים יותר מרחב במטוסים עלול לגרום גם להפחתת קיבולת הנוסעים וכתוצאה מכך, זה יכול להוביל למחירים גבוהים יותר.

Exit mobile version