Site icon IAS

מרכז מבקרים משוכלל יוקם בנתב"ג

אין דבר מסקרן יותר מנמל תעופה פעיל עבור ילדים, נוער ומבוגרים. מי האנשים העובדים בו? כיצד הוא מתופעל? מה הם מתקניו? איזה מטוסים נוחתים וממריאים ממנו? וכיצד מפקחים על המקבץ העצום הזה, שומרים על הבטיחות והביטחון ומקפידים על לוחות הזמנים? כדי לספק זאת החליטה רשות שדות התעופה והנהלת נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) להקים מרכז מבקרים משוכלל ובמכרז שפורסם לקראת הקמתו – זכתה חברת בריז קריאייטיב. מעריכים, שהמרכז יפתח לקהל בעוד כשנה.

מרכז המבקרים של נתב"ג יוקם  בטרמינל 1. יהיה זה מרכז מבקרים ברמה גבוהה, אשר יסקרן  את חובבי התעופה ולא רק – אלא גם את כלל הציבור המתעניין במתרחש מאחורי הקלעים בנתב"ג השער האווירי הגדול של לישראל לעולם. באי המרכז יקבלו גם מידע כללי על פעילות כל נמלי ושדות התעופה בישראל, כולל מעברי הגבול המנוהלים על ידי רשות שדות התעופה.

חוויית הביקור

המבקרים במרכז המבקרים יתחילו את הביקור בלובי כניסה וממנו הם יתפזרו  לעבר מתחמי החוויה השונים:

אודיטוריום, 'בבטן המטוס' –  חלל רב תכליתי אשר ישמש במה למיצג רשות שדות התעופה  ושעשועון אינטראקטיבי. מיצג דרמטי שיציג את האנשים שמאחורי העשייה ברשות שדות התעופה.
מגדל הזמן – יהווה ללא ספק את אחד משיאי הביקור. החוויה בו תתנהל בשני שלבים. בשלב הראשון יכנסו המבקרים למגדל ו"יעלו" במעלית המדומה למעלה. תהיה זו לא רק "עליה" אלא גם מסע בזמן, כשבמסכים ההיקפיים יחזו המבקרים בהתפתחות עולם התעופה בישראל ופעילותה של רשות שדות התעופה בהתאם. בחלק השני, כאשר יגיעו המבקרים ל"מעלה" הם יוזמנו לקחת חלק בפעילות מגדל הפיקוח בנתב"ג בסימולטור משחקי מאתגר.
באולם 'על המזוודות' – "יצאו" המבקרים למסע בלתי נשכח אל מאחורי הקלעים של פעילות רשות שדות התעופה ברייד (Ride) חווייתי עתיר הרפתקאות. 

חנות המבקרים

החנות תהיה זמינה למבקרים בדרכם החוצה מהמרכז החווייתי.

לדברי רשות שדות התעופה, הביקור במרכז עתיד להוות חוויה בלתי נשכחת ואטרקציה מהמעלה הראשונה. מעבר לחוויות והאטרקציות, יחשפו המבקרים אל העבודה הבלתי נראית לעיני הנוסעים. עבודה שבזכותה חולפים מדי שנה מיליוני נוסעים במתקני נתב"ג ומקבלים שירות מהנה. הכל יונגש למבקרים בצורה מרגשת וייחודית, שישאירו עליהם חותם ויגרמו לכך שהנסיעה הבאה שלהם לחו"ל תראה אחרת לגמרי.

בריז קריאייטיב

בריז קריאייטיב, שנבחרה לתכנן ולבצע את מרכז המבקרים, היא מהמובילות בתחום בישראל. כחלק מהפרויקטים שהקימה בשנים האחרונות ניתן למנות את צריף בן גוריון, פארק קרסו למדע, מוזיאון הילדים בחולון ועוד. בימים אלו מתכננת בריז מרכז מבקרים בגן הלאומי קיסריה, את המופע הלילי במצדה, עיצוב מוזיאון הכנסת ותכנון המרכז הלאומי לאיתנות ישראלית.

 

Exit mobile version