Site icon IAS

מצעד המועמדים לרכישת אייר ברלין

ביום שישי שחלף הסתיים מועד הגשת הצעות רכש לאייר ברלין. בעלי העניין יכלו עד לאותו המועד להגיש הצעת רכש מחייבת עבור רכישה חלקית, או עבור השתלטות על חברת התעופה כולה. חברת התעופה חדלת הפירעון מסרה, כי הצעותיהם של מספר מעומדים הוגשו ברגע האחרון .

ההצעות שהוגשו

שישה בעלי עניין אישרו, כי הם הגישו הצעות מחייבות: המציעים עבור רכישת חלקים מאייר ברלין  התעופה הם: ניקי לאודה, איזי ג'ט, לופטהנזה יחד עם תומאס קוק וקונדור, וחברת לוגיסטיקה מברזיל. עבור השתלטות על חברת התעופה כולה הגישו הצעות: היזם אוץ קלסן (Utz Claassen) והיזם מנירנברג הנס רודולף וורל (Hans Rudolf W?hrl).

בנוסף למחיר הרכישה הספציפי, נדרשו כל המציעים לציין את הכיוון האסטרטגי המתוכנן שלהם, לסקור את הפעילות השוטפת ואת השקעותיהם הצפויות בתחום התעופה. כל זאת, בהתאם לנתוני אייר ברלין.

לשמור על תעסוקת העובדים

מנכ"ל אייר ברלין תומס וינקלמן (Thomas Winkelmann), אמר, כי ההתעניינות המשקיעים התוססת מדברת יותר מכל על פוטנציאל אייר ברלין עצמה. הוא לא הזכיר את שמות המתמודדים, או את פרטי ההצעות. בשלב הבא, רוצה חברת התעופה לבדוק בזהירות רבה את כל ההצעות שקיבלה. כשהמטרה, לדברי וינקלמן, "המטרה היא לשמור על מקומות תעסוקה רבים ככל האפשר במקלט בטוח".

אייר ברלין מנהלת בעצמה הליכי הפירעון שלה. פרנק קבקוס (Frank Kebekus), הממונה בהליך הזה, יציג את הצעות הרכש לוועדת הנושים של אייר ברלין ביום חמישי השבוע. עם זאת, ההחלטה לא תהיה סופית עד לאחר הבחירות לבונדסטאג, ביום ראשון בשבוע הבא.

לופטהנזה, יורוווינגס ואוסטריאן איירליין

בשבועות שחלפו מאז הודעת חדלות הפירעון של אייר ברלין, פעלו כחצי תריסר בעלי עניין בפומבי באפשרויות לרכוש חלקים מהחברה. היות ותומס וינקלמן, מנכ"ל אייר ברלין, היה מנהל בכיר בקבוצת לופטהנזה ושאת תפקידו הנוכחי הוא החל בפברואר השנה, זה לא היה מפתיע, כי קבוצת לופטהנזה הייתה הראשונה להיכנס למרוץ הצעות הרכש של חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה.

על פי דיווחי התקשורת, קבוצת לופטהנזה מעוניינת לרכוש יותר מ-90 מטוסים מאייר ברלין ולהשתמש בהם בין היתר ביורווינגס, 17 מטוסים למרחקים ארוכים של חברת הבת ניקי, חברת הבת של אייר ברלין, ולפחות את 38 המטוסים, אשר היום הם פועלים בחכירה רטובה עבור קבוצת לופטהנזה. גם חברת אוסטריאן איירליינס רוצה לשחק תפקיד גדול יותר בעתיד. קבוצת לופטהנזה לא מסרה רשמית את פרטי הצעתה, היא רק אישרה, כי הגישה תצהיר.

לופטהנזה היא גם במגעים עם חברת הנסיעות Tui. על פי דיווחים בתקשורת, מדובר בחלוקה של 14 מטוסי חברת התעופה טויפלי המופעלות היום עם בחברת ניקי. עסקה זו עם תתגבש יכולה לכלול הסכם ליסינג חדש בין שתי החברה המספקת את המטוסים לחברה השנייה.

תומאס קוק וניקי לאודה

חברת הנסיעות תומס קוק הצטרפה למירוץ עם ניקי לאודה. נהג המרוצים לשעבר הודיע, ??כי הוא רוצה להשתלט מחדש על חברת התעופה ניקי, אשר אותה ייסד ומכר אותה בשנת 2011 לאייר ברלין. עכשיו תומאס קוק (כולל חברת הבת הגרמנית קונדור) וניקי לאודה, מעוניינות באמצעות הקונסורציום להחזיק 51% ממניות אייר ברלין, ותומאס קוק עצמה מעוניינת להשתלט על 49% הנותרים.

Zeitfracht

גם חברת הלוגיסטיקה הברלינאית Mittelst?ndler Zeitfracht הגישה הצעה לרכישת חלקים מאייר ברלין. בנוסף למרכז להטסת מטענים מעוניינת החברה גם להשתלט על מטוסים אזוריים וטכנולוגיה של אייר ברלין. רכישה זו מבטיחה כ-1,000 משרות באייר ברלין. Zeitfracht היא חברת הובלות, אשר גם פעילה כספק שירותים  בעסקי הטסות מטענים באוויר.

איזי ג'ט

במרוץ משתתפת גם איזי ג'ט. את הצעתה הרשמית הגישה חברת הלואו קוסט הבריטית ברגע האחרון. החברה, שאישרה, כי הגישה הצעה רשמית, לא מסרה פרטים נוספים. על פי דיווחי התקשורת, קבוצת לופטהנזה  כבר הכינה חבילה עבור איזי ג'ט. נתון זה כולל הרבה סלוטים השייכים היום לאייר ברלין, כאשר קרטל רשויות האיחוד האירופי  יסכימו להעברת הסלוטים לקבוצת לופטהנזה. בכך אמורה איזי ג'ט לקבל דריסת רגל בעיקר בנמל התעופה של דיסלדורף.

Exit mobile version