Site icon IAS

מספר נוסעי הקרוזים חצה את ה-20 מיליון

מומחי תיירות מגדירים אותה כחופשה אולטימטיבית, בה הנוסע לא מחליף בתי מלון במהלך חופשתו, אין לו צורך בהשכרת רכב, בכל יום הוא מגיע ליעד תיירותי אחר והעיקר מקבל שירות מפנק מסביב לשעון. בקיצור, קרוז, בו ההגדרה value for money מוכיחה את עצמה שוב ושוב. הנתונים מדברים בפני עצמם עם עלייה מתמדת במספר הנוסעים משנה לשנה ומספר ספינות הקרוזים הנבנות חדשות לבקרים.
 
איגוד הקרוזים הבינלאומי CLIA דווח השבוע על נתונים חיוביים, בו מספר נוסעי הקרוזים בין 2010 ל-2011 רשם עלייה של 10% ועבר מ-18.7 מיליון נוסעים ל-20.6 מיליון נוסעים. השווקים המובילים הם : צפון אמריקה 11.5 מיליון נוסעים ,אירופה 6.2 מיליון נוסעים ואוסטרליה מעל חצי מיליון נוסעים. מומחים צופים שעד שנת 2020  מספר נוסעי הקרוזים באוסטרליה יגיע למיליון. 
 
כריסטין דאפי, נשיא איגוד הקרוזים הבינלאומי:" אנו שמחים לרשום עלייה של 10% שנתית בתנועת נוסעי הקרוזים העולמית, בה בפעם הראשונה הנוסעים באירופה חצו את ה-6 מיליון ובאוסטרליה את החצי מיליון נוסעים. הנתונים הסטטיסטיים האחרונים מראים בבירור כי תעשיית הקרוזים הוכיחה את עצמה גם במצבים הכלכליים הקשים בו מצוי העולם והתוצאות הן עדות לחדשנות ולהשקעה המתמשכת של תעשיית הקרוזים העולמית".
 
"ככול שאנו ממשיכים לשפר את התפעול ולהוסיף חידושים ומסלולים מרתקים אנו משוכנעים ובטוחים שבתעשיית הקרוזים קיים פוטנציאל עצום לצמיחה גלובלית. מדינות כמו בריטניה, גרמניה, איטליה, ספרד וצרפת חוו עלייה במספר נוסעי הקרוזים בשיעור ממוצע של בין 7 ל-15 אחוזים בחמש השנים האחרונות", הוסיף כריסטין.
 
וויליאם גיבונס, מנהל בכיר באיגוד הקרוזים הבינלאומי: " מספר שיא של 1.7 מיליון נוסעים בריטיים ב-2011  נהנו בשייט באוקיינוס והם מהווים את המקום השני במספר נוסעי הקרוזים בעולם. באוסטרליה קיימת צמיחה מהירה של 30% במספר נוסעי קרוזים בשנה האחרונה ובפעם הראשונה חצה את מספר החצי מיליון הנוסעים".

Exit mobile version