Site icon IAS

מספר הטיסות לישראל ממשיכות להמריא

מספר הטיסות לישראל ממשיכות להמריא. גידול מרשים במספר טיסות הנוסעים הסדירות לישראל וממנה צפוי בעונת החורף שהחלה לפני כשבועיים. כך עולה מנתונים שהוצגו לשר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
השר כץ: "הגידול הנמשך במספר הטיסות לישראל בשנים האחרונות מעיד על הצלחת מדיניות הליברליזציה בענף התעופה שמובילים משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית".
 
מנתוני רשות התעופה האזרחית (רת"א) מתברר כי בעונת החורף שהחלה ב-28 באוקטובר ותימשך עד סוף חודש מרץ 2013, צפוי גידול משמעותי של כ- 15% במספר הטיסות לישראל וממנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
 
מספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות לנתב"ג צפוי גידול של כ- 19%, בהשוואה לעונת החורף הקודמת, ואילו במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הישראליות; אל על, ארקיע, וישראייר צפוי גידול של 9%.
 
בעונת החורף הקרובה מספר קווי התעופה שיופעלו על ידי שלוש או ארבע חברות במקביל יגיע ל- 12 קווים. מדובר בקווים לניו יורק, פריז, לונדון, רומא, קייב, ברצלונה, מינכן, ברלין, פראג, אתונה, וינה ומוסקבה.
 
"אחד המדדים העיקריים המצביע על גידול ברמת התחרות, הוא מספר הקווים בהם מופעלות טיסות סדירות על ידי שלוש או ארבע חברות תעופה במקביל. הגידול הנמשך במדד זה בשנים האחרונות מעיד על הצלחת מדיניות הליברליזציה בענף התעופה שמובילים משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית" אמר כץ.
 
מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום ציין כי רשות התעופה האזרחית העניקה ל-56 חברות תעופה זרות התרים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לנתב"ג, במהלך עונת החורף הקרובה. אישור הטיסות יאשר הפעלה של 656 טיסות נוסעים סדירות לנתב"ג, לעומת 569 טיסות בחורף 2011, בין החברות הזרות שקיבלו היתר הפעלה מרת"א- ארבע חברות שלא הפעילו טיסות סדירות לנתב"ג בעונת החורף הקודמת.
 
מדיניות הליברליזציה שמוביל השר כץ, באמצעות רשות התעופה האזרחית ומתן אפשרות לחברות תעופה ישראליות וזרות להתחרות על כל קווי התעופה, הביאה לגידול במספר הטיסות וקיבולת המושבים המוצעת וכן במספר החברות המפעילות טיסות סדירות לישראל וממנה. לדברי כץ מדיניות זאת צפויה להביא לירידת מחירי הטיסה ולהגדלת החשיפה של ישראל כיעד תיירותי אטרקטיבי.

Exit mobile version