Site icon IAS

מנהלי הגוש הגדול להלוי: פינוי שדה דב הינו עובדה מוגמרת

פינוי שדה דב נדחה בפעם הרביעית. צילום יח"צ

שדה דב ייסגר הלילה. כך החליט ראש הממשלה צילום יח"צ

מנהלי הגוש הגדול אשר מונו מטעם בית המשפט לייצוג בעלי הקרקעות פונים היום במכתב גלוי לראש עיריית אילת באומרם שמונו ע"י בית המשפט לדאוג ולהגן על זכויותיהם של אלפי אזרחים, אשר על רכושם פועל מזה עשרות שנים שדה תעופה זמני ובלתי מוסדר. "אזרחים, עמך, מכל שדרות הציבור, ולא טייקונים כפי שאתה אוהב להציג", מדגישים מנהלי הגוש.

הדמיה של מתחם אשכול שדה דב המתוכנן לאחר פינוי שדה התעופה. צילום משרד "מנעד" אדריכלים

עורכי הדין רחל זכאי, משה ליפקה, אלי מינקוביץ, גלית רוזובסקי ומיקי שפטל, המנהלים מטעם בית המשפט לניהול הגוש הגדול (6896), מציינים שזהו תפקידם מזה כעשר שנים "וזו מחויבותנו. ככאלה, וכאזרחים הכואבים את שהינם רואים ושומעים, נבקש לומר באופן חד ובבירור – פינוי שדה דב הינו עובדה מוגמרת. הוא מעוגן בפסקי דין, בהסכמים ובחוק".

לדבריהם, ניסיון למצוא תירוץ בטחוני להמשך פעולתו קרס גם הוא, כשהסתבר אתמול כי מערכת הביטחון לא רק שאינה רואה בהמשך פעולתו צורך, אלא הינה רואה בכך פגיעה בביטחון המדינה.

"ניהלת מאבק למען תושביך, אך הוא תם. האחריות והמנהיגות מחייבים כי תדאג לתושביך ולא תנהל מאבק עקר תוך הטלת רפש לכל עבר ועשיית דמוניזציה לסגירתו של שדה דב. בחרת את הבחירות שלך. אתה הוא שלחצת, קידמת  ובירכת על הוצאת השדה מאילת, הגם שהמשמעות עבור אילת היתה כתובה על הקיר. תושבי עירך יודעים זאת היטב".

איפה זכותם של התושבים לרפואה טובה בעירם?

וממשיכים וכותבים עורכי הדין מנהלי הגוש הגדול, שראש העיר הלוי בוחר להציג את מצוקת חולי אילת הנוסעים לטיפולים באזור המרכז במקום להילחם עד חורמה על זכותם של תושביו לרפואה טובה בעירם. "זו המלחמה הנכונה ולא תנאי ההגעה של חולים אלה למרכז (שידוע לך היטב שלא תפגע לרעה). זה הזמן למנהיגות אמיתית ואחראית. דאג להימצאות קבועה ורציפה של רופאים בכירים בבית החולים יוספטל, דאג למכשור רפואי ראוי בו. דאג להפיכת יוספטל לבית חולים מרכזי לאזור כולו. דאג לשאטלים רצופים לשדה התעופה רמון בשלב ראשון ואף לרכבת בהמשך. דאג לכל מה שראויים תושבי עירך לקבל".

טרמינל 1 המשודרג בנתב"ג שיעמוד לרשות הטסים לאילת. צילום רשות שדות התעופה

עוד מפצירים עורכי הדין בראש העיר אילת לומר גם לתושביו ביושר כי הפחד מהעברת הטיסות לנתב"ג אינו מוצדק; שיספר להם כי טרמינל 1 שינה פניו לבלי הכר, הוכנו למענם ולמען הנוסעים לעיר חניות צמודות לטרמינל זה, הוקמו בקרבתו רחבות חניה למטוסים, יופעלו שאטלים לרכבת והסעות לחולים.  ומסכמים ש"בזאת נבחן מנהיג".

בקשה לתגובת ראש העיר אילת טרם נענתה ותפורסם כשתתקבל.

חולדאי: "המשך הפעלת שדה דב לא יעכב את ביצוע עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה"

ואילו ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, פנה הבוקר במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא ארכה לפינוי שדה דב והטענות כי הדבר יביא לקשיים בביצוע עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה: "כל החלופות המוצעות אינן גורמות לאף קושי בביצוע עבודות הקו הירוק! בכל אחת מהחלופות הוכנה תכנית אלטרנטיבית, מאושרת סטטוטורית, להעברת הקו הירוק, בין אם ברחוב אבן גבירול ובין אם ברחוב לוי אשכול ולכן אין שום מניעה שהשדה יישאר פתוח עוד מספר שנים. הקו הירוק אינו מכשול להמשך הפעלת שדה דב ובכל החלופות אינו מעכב את ביצוע העבודות בקו", הבהיר חולדאי.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ותוכנית חלופית לסגירת השדה במסגרת מגבלות גובה של שדה דב. צילום עירית רוזנבלום

הפגנה נגד סגירת שדה דב

היום, יום שני ה-17 ביוני, בשעה 16:00 תתקיים הפגנה נגד סגירת שדה דב מול בית ראש הממשלה בירושלים בהשתתפות ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי), יו"ר ההסתדרות החדשה, ארנון בר דוד, תושבי אילת ותושבי תל אביב.

לאחר ההפגנה יעברו המפגינים לאוהל המחאה שימוקם בגן הוורדים (רח׳ קפלן) מול משרדי הממשלה.

Exit mobile version