במהלך המגיפה, כאשר הטיסות הבינלאומיות ברובן היו מקורקעות, הטיסות הפנימיות המשיכו לפעול באופן רגיל במידה מסוימת. מעניין לציין שרק ארבעה מתוך עשרת הנתיבים הפנימיים העמוסים ביותר צמחו מעבר לרמות 2019, על פי נתונים של OAG, ספקית נתוני נסיעות עולמית.
בינתיים, הרשימה נשארה בעיקרה כפי שהייתה ב-2019, כאשר רק מסלול אחד עלה בהשוואה לשנה הקודמת. בהשוואה לשנת 2022, יש רק קו חדש אחד העמוס ביותר, כלומר טיסות בין נמל התעופה הבינלאומי בייג'ינג קפיטל (PEK) לנמל התעופה הבינלאומי של שנחאי הונגקיאו (SHA), הקו הפנימי העמוס השישי ביותר השנה.
ראוי לציין גם כי כל המסלולים ברשימה הם ממדינות באזור אסיה-פסיפיק, שנשאר זהה מאז השנה שעברה או 2019. המסלול העמוס ביותר של השנה הוצג גם בראש השנה שעברה וב-2019 , המציג את אורך החיים של הביקוש בין שני היעדים.
1.נמל התעופה הבינלאומי ג'ג'ו (CJU) – נמל התעופה הבינלאומי ג'יפו בסיאול (GMP), דרום קוריאה
21% פחות מושבים מאשר ב-2019.
מושבים מתוכננים ב-2023 -13.7 מיליון .
קו הפנים העמוס ביותר בעולם, שמחזיק במעמדו מאז 2019, הוא בדרום קוריאה, שם פועלות מספר מרשים של טיסות יומיות בין נמל התעופה הבינלאומי ג'ג'ו (CJU) לנמל התעופה הבינלאומי ג'ימפו בסיאול (GMP). CJU ממוקם באי ג'ג'ו, מחוז בשלטון עצמי של דרום קוריאה. ובכל זאת, היא נחשבת כטיסה פנימית, שמקורה ב-GMP, שדה התעופה השני של בירת דרום קוריאה.
נתוני Cirium הראו שבע חברות תעופה המפעילות טיסות בין CJU ל-GMP, כאשר Asiana Airlines מפעילה הכי הרבה תדירות (803), ואחריה 645 טיסות של קוריאן אייר בדצמבר 2023. חברות תעופה משתמשות רק בשני סוגים של מטוסים רחבי גוף: איירבוס A330-300 ומטוסי בואינג 767-300.
2.נמל התעופה החדש של סאפורו צ'יטוס (CTS) – נמל התעופה טוקיו האנדה (HND), יפן
4% פחות מושבים מאשר ב-2019.
מושבים מתוכננים ב-2023 – 11.9 מיליון.
זהו קו הפנים היפני השני ברשימת 5 המובילים ושלוש חברות תעופה פועלות בקו הטיסות הפופולארי: ANA, Japan Airlines ו-Skymark Airlines. חברות התעופה מפעילות מטוסים רחבי גוף כמו איירבוס A350-900, בואינג 767-300, 777-200/200ER, ו- 787.
3.נמל התעופה פוקואוקה (FUK) – נמל התעופה טוקיו האנדה (HND), יפן
1% פחות מושבים מאשר ב-2019.
מושבים מתוכננים ב-2023 – 11.2 מיליון.
הנתיב הראשון מבין שני הנתיבים הפנימיים ביפן ברשימה זו, המסלול מנמל התעופה פוקואוקה (FUK) לשדה התעופה טוקיו האנדה (HND), הופיע גם הוא מספר פעמים בשנים עברו. עם זאת, בעוד שבשנה שעברה זה היה קו הפנים הרביעי העמוס ביותר בעולם, חברות תעופה שפרסו 8% יותר מושבים בין שתי הערים הפכו את קו FUK – HND לעמוס יותר מקו HAN – SGN. יתר על כן, הוא התאושש כמעט לחלוטין, כאשר נתוני OAG מראים כי במסלול היו רק 1% פחות מושבים מאשר ב-2019.
רק שלוש חברות תעופה טסות בין שתי הערים היפניות, עם מגוון רחב של מטוסים. Japan Airlines מפעילה מטוסי בואינג 737-800, 767-300, 777-300ER, 787-8 ו-A350-900s, בעוד ש-All Nippon Airways (ANA) מפעילה איירבוס A320, בואינג 737-800, 767, 77200ER, 77200ER 777-300, 787-8 ו-787-9. Skymark Airlines הפעילה 403 טיסות באמצעות בואינג 737-800 בדצמבר 2023.
4.נמל התעופה הבינלאומי האנוי נוי באי (HAN) – נמל התעופה הבינלאומי הו צ'י מין סיטי (SGN), וייטנאם
6% יותר מושבים מאשר ב-2019
מושבים מתוכננים ב-2023 – 10.8 מיליון.
המסלול הרביעי העמוס ביותר נמצא בווייטנאם, בין נמל התעופה הבינלאומי האנוי נוי באי (HAN) לנמל התעופה הבינלאומי הו צ'י מין סיטי (SGN). הקו מופעל על ידי ארבע חברות תעופה:
Vietjet Air, Vietnam Airlines, Bamboo Airways ו-Vietravel Airlines.
Vietjet Air ו-Vietnam Airlines שולטות במידה רבה בנתיב. נתוני Cirium הראו שמתוך 1,832 טיסות בדצמבר 2023, שתי החברות הפעילו 811 ו-776, בהתאמה. זה משאיר את Bamboo Airways עם 213 טיסות בלבד ואת Vietravel Airlines עם נתח השוק הנמוך ביותר בקו, עם 31.
5.נמל התעופה של מלבורן (MEL) – נמל התעופה של סידני (SYD), אוסטרליה
6% פחות מושבים מאשר ב-2019.
מושבים מתוכננים ב-2023 – 9.3 מיליון.
על פי נתונים של חברת Cirium, רק ארבע חברות תעופה טסו בקו בדצמבר 2023:
Qantas, החברה הבת Jetstar Airways, Virgin Australia ו- Regional Express.